Jak przypomniał podczas piątkowej konferencji prasowej kurator ekspozycji Paweł Polit, wystawa Łuczak ma charakter przeglądowy i nawiązuje do pokazu prac artystki, który odbył się w Centrum w 1996 roku. Wówczas artystka pokazała m.in. pracę "I Give You", której elementem była czarno-biała fotografia twarzy artystki z namalowaną maską klauna. Na obecnej wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej artystka nawiązuje do tej pracy instalacją "Mimikra" (2007). - Fotografia artystki, na twarzy której pojawił się makijaż klauna, została powielona. Na twarzy Łuczak pojawiają się kolory i deseń figur geometrycznych" - opowiadał kurator ekspozycji. "To po prostu kolejne maski, bardzo różne - podkreśliła artystka. - Te kolorowe fotografie skonfrontowane są z czarno-białym zdjęciem twarzy klauna, nad którą zawieszony jest monitor. Na nim odtwarzany jest zapis gry na werblu (...) To refleksja Łuczak na temat postaci i tożsamości artysty - ocenił Polit. W opinii artystki w pracy istotny jest też jej tytuł: "Mimikra". - Właściwie on jest kluczem do jej odczytania. Najbardziej istotne jest pytanie: na ile poddajemy się standardom, zwyczajom, konwencjom? Gdzieś w tych sytuacjach gubimy twarz, stąd pytanie - gdzie się kończy twarz, a zaczyna maska? I kiedy ściągamy maskę? - pytała Łuczak. W instalacji "Struny" (2008) linie proste łączą wierzchołki naklejonych na papier niewielkich kawałków lustra. - Patrząc na tę pracę odbiorca widzi fragmentaryczne odbicia samego siebie i otaczającej go przestrzeni - zwrócił uwagę Polit. Na wystawie można zobaczyć również dwie nowe prace Łuczak - instalację złożoną z ok. 60 rysunków pt. "Niech żyje fantom" oraz pracę "Rosyjska ruletka". W tej ostatniej artystka wykorzystała m.in. dźwięk kojarzący się z odgłosem wystrzału z rewolweru. Hanna Łuczak (ur. 1959 w Gnieźnie) studiowała na ASP w Poznaniu, gdzie w 1984 otrzymała dyplom z malarstwa i rysunku. Obecnie uczy tam rysunku. W latach 1982-90 współprowadziła Galerię Akumulatory 2 w Poznaniu. Brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce, Brazylii, Danii, Francji, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech. W 1994 r. reprezentowała Polskę na XXII Biennale w Sao Paulo.