Celem zwycięskiego projektu jest wyjście z ofertą kulturalną stołecznego Muzeum Narodowego poza jego siedzibę i poszerzenie kręgu odbiorców o grupy dzieci i młodzieży, które z powodu niepełnosprawności lub choroby nie mogą uczestniczyć w zajęciach odbywających się w muzealnych galeriach. Autorką projektu jest Katarzyna Rokosz. - Istotą projektu było zorganizowanie przez Muzeum Narodowe warsztatów dla dzieci w szpitalach i hospicjach. Warsztatów były cztery rodzaje. W pierwszym, uczestnicy mieli stworzyć projekt własnego muzeum. W drugim, podczas spotkania dzieciom prezentowane były tajniki pracy malarza. Projekt trzeci polegał na odnalezieniu wskazówek, prowadzących do odgadnięcia, jaka postać jest namalowana na obrazie, a warsztat czwarty poświęcony jest pracy archeologa - powiedziała Małgorzata Naimska, zastępca dyrektora Biura Kultury m. st. Warszawy. W sumie do tegorocznej, II edycji Giełdy Programów Edukacji Kulturalnej zakwalifikowano 24 projekty, wybrane przez dzielnicowych koordynatorów kultury. Jak podkreślali organizatorzy, w projektach położono nacisk na aktywizację osób pozostających "poza nawiasem społecznym": niepełnosprawnych umysłowo i fizycznie, osób starszych, oraz dzieci z zamkniętych placówek wychowawczych. Wśród wyróżnionych projektów znalazły się np. teatr uliczny dla dzieci, program opieki nad grobami na Cmentarzu Powązkowskim, warsztaty kultury hip-hop, oraz warsztaty malarskie dla osób w podeszłym wieku. Wyróżnienia przyznawane były w kategoriach: przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie, organizacje pozarządowe i instytucje kultury.