Reklama

Reklama

Grand Prix dla "Muzeum na Wynos"

Projekt edukacyjny "Muzeum na Wynos" Muzeum Narodowego zdobył nagrodę Grand Prix II Giełdy Programów Edukacji Kulturalnej. Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się podczas poniedziałkowej gali w Sali Kongresowej.

Celem zwycięskiego projektu jest wyjście z ofertą kulturalną stołecznego Muzeum Narodowego poza jego siedzibę i poszerzenie kręgu odbiorców o grupy dzieci i młodzieży, które z powodu niepełnosprawności lub choroby nie mogą uczestniczyć w zajęciach odbywających się w muzealnych galeriach. Autorką projektu jest Katarzyna Rokosz.

Reklama

- Istotą projektu było zorganizowanie przez Muzeum Narodowe warsztatów dla dzieci w szpitalach i hospicjach. Warsztatów były cztery rodzaje. W pierwszym, uczestnicy mieli stworzyć projekt własnego muzeum. W drugim, podczas spotkania dzieciom prezentowane były tajniki pracy malarza.

Projekt trzeci polegał na odnalezieniu wskazówek, prowadzących do odgadnięcia, jaka postać jest namalowana na obrazie, a warsztat czwarty poświęcony jest pracy archeologa - powiedziała Małgorzata Naimska, zastępca dyrektora Biura Kultury m. st. Warszawy.

W sumie do tegorocznej, II edycji Giełdy Programów Edukacji Kulturalnej zakwalifikowano 24 projekty, wybrane przez dzielnicowych koordynatorów kultury. Jak podkreślali organizatorzy, w projektach położono nacisk na aktywizację osób pozostających "poza nawiasem społecznym": niepełnosprawnych umysłowo i fizycznie, osób starszych, oraz dzieci z zamkniętych placówek wychowawczych.

Wśród wyróżnionych projektów znalazły się np. teatr uliczny dla dzieci, program opieki nad grobami na Cmentarzu Powązkowskim, warsztaty kultury hip-hop, oraz warsztaty malarskie dla osób w podeszłym wieku. Wyróżnienia przyznawane były w kategoriach: przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie, organizacje pozarządowe i instytucje kultury.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy