Jak poinformowała Katarzyna Maziej-Choińska z Instytutu Pamięci Narodowej we Wrocławiu, realizując swoją edukacyjną misję, IPN zaprasza szkoły oraz biblioteki do wzięcia udziału w ogólnopolskim projekcie: "Znaki dwa - klasa gra". Maziej-Choińska wyjaśniła, że gra składa się z kart, na których umieszczono różne symbole i postaci historyczne. Gracz musi skojarzyć symbol z wydarzeniem historycznym i dobrać do tego odpowiednią kartę do pary. - W ramach trwającego do 15 marca 2013 r. projektu nauczyciele, którzy chcą wykorzystać grę "ZnajZnak" na swoich zajęciach, mogą otrzymać bezpłatny egzemplarz. Zainteresowani mogą zapisywać się na stronie internetowej IPN. W 2013 r. egzemplarze gry trafią do pierwszych uczestników - dodała Maziej-Choińska. Ponieważ jeden komplet wystarczy do rozgrywki dla 32 osób, więc można zamówić tylko jeden egzemplarz. - Pula bezpłatnych gier jest niestety ograniczona. Egzemplarze będę dostępne także w punktach sprzedaży IPN oraz w wybranych sklepach z grami planszowymi - mówiła Marta Kirszling IPN, koordynator projektu. Koszty związane z wysyłką ponosi IPN. "ZnajZnak", to najnowsza propozycja z serii gier edukacyjnych IPN; ma ona ambicje przekazania graczom konkretnej porcji wiedzy. - Chcieliśmy zaproponować szkołom grę dostosowaną do ich potrzeb. Dla całej klasy. Potrzebne jest tylko jedno pudełko. Zasady gry można wytłumaczyć w minutę - mówił z kolei dr Andrzej Zawistowski, dyrektor biura edukacji publicznej IPN, konsultant merytoryczny gry. Według Kirszling planszowe gry edukacji historycznej IPN cieszą się niesłabnącą popularnością. - Doceniane są zarówno przez szerokie grono odbiorców, nauczycieli i wychowawców, jak i specjalistów branżowych. Gra "303" zdobyła w 2010 r. tytuł Wojennej Gry Planszowej Roku, a "Kolejka" - tytuł Gry Planszowej Roku 2012. O tym ostatnim tytule donosiły media w wielu krajach świata - mówiła Kirszling.