Jednym z podstawowych elementów jego artystycznych poszukiwań jest przestrzeń i sposób jej postrzegania. Pietroniro narysował na ścianie Kordegardy dużą mapę stolicy. Widzowie będą zaznaczać na niej miejsca, z których pochodzą lub z których przyszli do galerii. W ten sposób mapa Warszawy stanie się portretem miasta, złożonym z poszczególnych historii, otwartym, aż do końca trwania wystawy, rejestrem stolicy. Na wystawie znajdzie się też zdjęcie wykonane w jednej z sal galerii Zachęta. W tę fotografię wpisane zostało komputerowo mniejsze zdjęcie przedstawiające tą samą przestrzeń. Na ścianach sali czytamy zdanie, cytat z manifestu sztuki bezczelnej Andrzeja Partuma. Mamy wrażenie, że zdjęcie jest dokumentacją wystawy, której Pietroniro jednak w Zachęcie nigdy nie miał. Artysta nawiązuje w bezpośredni sposób do sztuki konceptualnej lat 60. i 70., a zwłaszcza do twórczości Josepha Kosutha, z którym współpracował. Jednocześnie cytat z manifestu Partuma - legendy polskiej sztuki konceptualnej, bezkompromisowego kontestatora oficjalnego obiegu sztuki, ale i awangardy - umacnia relacje pracy włoskiego artysty z Warszawą. Stąd też tytuł wystawy, który oprócz oczywistych skojarzeń, nawiązuje do akcji przeprowadzonej przez Partuma w 1957 roku, polegającej na wyklejeniu stolicy afiszami o treści Partum w Warszawie. Zdjęcie z warszawskiej Zachęty jest częścią cyklu kilkunastu prac portretujących przestrzenie galeryjne i muzealne. kurator: Anna Jagiełło kurator Kordegardy: Magda Kardasz współpraca: Katarzyna Janus Ekspozycja zorganizowana we współpracy z galerią Maze w Turynie. Wystawa czynna w dniach 24.11.2007 - 6.01.2008 Miejsce: Galeria Kordegarda, Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa