Założeniem festiwalu jest prezentacja nowych tendencji w sztukach wizualnych, zwłaszcza w takich dziedzinach, jak: fotografia, film, instalacja, multimedia. Imprezy w ramach festiwalu odbywać się będą w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu oraz w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Dwudniowy festiwal zainauguruje otwarcie wystawy fotografii, instalacji i malarstwa Michała Kokota, Andrzeja Różyckiego, Adama Rzepeckiego. Niektóre z prac pokazywanych na wystawie w "Elektrowni" nie były do tej prezentowane. "Powstały w czasie stanu wojennego. Są pełne ekspresji, natłoku szczegółów charakterystycznego dla okresu napięcia emocjonalnego" - wyjaśnia jeden z organizatorów imprezy, z-ca dyr. Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu, Zbigniew Belowski. Wernisażowi towarzyszyć będzie pokaz wideo performance Zygmunta Piotrowskiego, z lat 1988-2011. W ramach festiwalu odbędzie się także seminarium poświęcone kondycji sztuki w Polsce, w okresie bezpośrednio po wprowadzeniu stanu wojennego do połowy lat 80. Wśród prelegentów znajdą się zarówno świadkowie i uczestnicy tamtych wydarzeń, jak i przedstawiciele młodszego pokolenia historyków sztuki, m.in. Janusz Zagrodzki, Krzysztof Jurecki i Monika Kuźmicz. W sobotę w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku otwarta zostanie wystawa Zbigniewa Libery i Roberta Rumasa - "Planescape". Jak podkreśla Belowski, zaprezentowane zostaną na niej trzy obiekty zadedykowane zmarłemu w 2007 r. rzeźbiarzowi Markowi Kijewskiemu. Także prace duetu Kijewski-Kocur (Marek Kijewski i Małgorzata Malinowska) pokazane zostaną na drugiej wystawie w Orońsku zatytułowanej "Śnieżka". Festiwal zakończy się performance młodej artystki Justyny Górowskiej, laureatki 6. Triennale Młodych Orońsko 2011. Patronem festiwalu jest zmarły w 1997 r. Jerzy Busza - dziennikarz, krytyk sztuki, literat, postać niezwykle barwna i znana w środowisku kulturalnym Radomia. Jerzy Busza (1947 - 1997) w latach 70. współpracował z redakcją "Kultury" i redakcjami najważniejszych czasopism poświęconych fotografii ("Fotografia", "Foto"). W latach 80. w założonym przez siebie biuletynie "Obscura" poświęconym sztuce fotografii, pisał teksty z pogranicza sztuki i filozofii. Swoje rozważania umieścił również w kilku książkach: "Wobec fotografii", "Wobec fotografów", "Wobec odbiorców fotografii". W Radomiu mieszkał przez ostatnie 13 lat swojego życia.