Swym zasięgiem obejmuje pięć dużych miast Polski: Warszawę, Kraków, Wrocław, Gdańsk i Toruń. Obok filmów afrykańskich Festiwal prezentuje współczesnych muzyków i ich twórczość oraz ważne zjawiska kulturowe - jest smutek i płacz, ale jest też radość i muzyka. Obecnie partnerami Festiwalu jest 10 ambasad (afrykańskich i europejskich) na czele z Ambasadą RPA. Celem "AfryKamery" jest prezentacja afrykańskiego dorobku na rzecz społeczności międzynarodowej oraz konfrontowanie go z polskimi doświadczeniami. Prezentując ciekawych i docenianych artystów pragnie promować to, co najwartościowsze na kontynencie afrykańskim oraz poszerzać horyzonty oglądu współczesngo świata. Dąży do wspierania pozytywnej promocji Afryki w Polsce, pokazania bogactwa i różnorodności kontynentu oraz jego bardziej realistycznego obrazu, nie tylko naznaczonego wojnami i kolonializmem. Zapraszamy na nasz polsko-afrykański dialog kulturalny. DLACZEGO FILMY Z AFRYKI? Podczas Festiwalu Filmowego w Berlinie (2006) uznano Afrykę za temat przewodni, a musical Carmen In Khayelitsha został zdobywcą Złotego Niedźwiedzia (po raz pierwszy w historii kina afrykańskiego; prezentowany na "AfryKamerze" w 2007 roku). Tsotsi Gavina Hooda stał się hitem festiwalowym od Edynburga po Toronto i zdobył koniec końców Oskara za najlepszy film obcojęzyczny (polska premiera właśnie na "AfryKamerze" w 2006). W ciągu minionych 3 lat nominacje do Oskara otrzymały inne produkcje lub kooprodukcje afrykańskie (Abouna Harouna, Yesterday Roodt'a - prezentowany na ostatniej "AfryKamerze"; i Hotel Rwanda George'a). Ostatnim wymiernym sukcesem było Specjalne Wyróżnienie Jury na ubiegłorocznym MFF w Wenecji dla filmu Baratt Harpuna. Kino tego kontynentu staje się coraz bardziej atrakcyjne i doceniane na całym świecie zarówno przez publiczność, jak i krytykę.