Prawdopodobnie do trzech szkół nie dostarczono odpowiednich płyt CD z nagranymi tekstami. Na brak tych płyt nie zwrócili uwagi, ani przewodniczący, ani członkowie zespołów egzaminujących. W szkołach, których dotyczyło to zdarzenie uczniowie automatycznie nie mogli wysłuchać nagrań i rozwiązać części zadań. Uczniowie ci będą musieli przystąpić do egzaminu w terminie dodatkowym - powiedział p.o. dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Tadeusz Mosiek. - Z tego, co się orientuję w dwóch szkołach dotyczyło to wszystkich uczniów, którzy mieli przystąpić do egzaminu, a w trzeciej uczniów w jednej sali - wyjaśnił Mosiek. Zaznaczył, że to są wstępne, nie do końca zweryfikowane informacje. - Nie ma jeszcze protokołów, nie znam szczegółów - zaznaczył. Język angielski najpopularniejszy Gimnazjaliści mogli wybrać spośród sześciu języków obcych. Według CKE, uczniowie najliczniej deklarowali chęć zdawania egzaminu z języka angielskiego; zrobiło tak ponad 340 tys. gimnazjalistów. Na drugim miejscu znalazł się język niemiecki - wybrało go prawie 74 tys. uczniów. Chęć zdawania z rosyjskiego wyraziło około 4 tys. gimnazjalistów, a niecałe 1700 z francuskiego. 330 gimnazjalistów wybrało hiszpański, a prawie 50 - włoski. Niezależnie, jaki na egzaminie wybrali język obcy, mieli do rozwiązania 13 zadań zamkniętych, czyli takich, w których trzeba wskazać jedną poprawną odpowiedź spośród podanych. Wszyscy piszą takie same testy Test rozpoczął się o godz. 9. Trwał półtorej godziny. Uczniowie z różnymi dysfunkcjami mogli pisać go 45 minut dłużej. Wszyscy uczniowie w Polsce pisali takie same testy. Prace zostały zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Test łatwiejszy niż egzamin próbny Według gimnazjalistów, z którymi rozmawiali dziennikarze PAP, test był prosty, a nawet "prostszy, niż się można było spodziewać". - Nie wiem, po co było tyle strachu. Zadania nie były trudne, trzeba się było dobrze wsłuchać w nagranie i dobrze odpowiedzieć na pytania. Przygotowywałam się chyba zbyt długo, dałabym radę temu testowi z marszu - powiedziała gimnazjalistka z Poznania Monika. - Dzisiejszy test był łatwiejszy niż próbny egzamin - oceniła Maja z Gimnazjum nr 17 na gdańskiej Zaspie. - Egzamin był banalny. Przygotowywaliśmy się do znacznie trudniejszych zadań, a takich łatwych na egzaminie nawet nie braliśmy pod uwagę - powiedziała Marta z klasy z rozszerzonym j. angielskim z tego samego gimnazjum. Zdaniem uczniów, trudności mogły sprawić jedynie zadania do tekstów, które były odtwarzane podczas egzaminu z płyt CD. - W dużej sali słabo było słychać końcówki wyrazów - powiedział jeden z uczniów wrocławskiego Gimnazjum nr 14. Wyznaczono już drugi termin Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu we wtorek, środę i czwartek, to będzie go pisać w drugim terminie - 6, 7 i 9 czerwca. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas sprawdzianu musi przystąpić do niego jeszcze raz. Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w połowie czerwca. Języki bez wpływu na przyjęcie Powtórka egzaminu gimnazjalnego, by poprawić jego wynik, nie jest możliwa. Wynik egzaminu z części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Test z języka obcego ma tylko diagnozować jego znajomość przez ucznia. Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie. O przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego. Następny egzamin na nowych zasadach Tegoroczny egzamin gimnazjalny jest ostatnim przeprowadzanym według dotychczasowych zasad. Od roku szkolnego 2011/2012 zmieniona będzie m.in. część egzaminu sprawdzająca znajomość języka obcego. Będzie test będzie miał dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. Ten drugi zdawać będą uczniowie, którzy w gimnazjum kontynuują naukę języka rozpoczętą w szkole podstawowej. Wynik testu z języka obcego zacznie też być brany przy rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej. Na początku tylko z poziomu podstawowego, a od 2017/2018 roku także z poziomu rozszerzonego. Do grupy języków obcych, z których obecnie można zdawać egzamin, dojdzie w przyszłym roku język ukraiński. Egzamin gimnazjalny - tak wyglądała pierwsza część, kliknij! Egzamin gimnazjalny - tak wyglądała druga część, kliknij!