Najwięcej ścieżek przybędzie na Mokotowie i Ursynowie. Tam właśnie pojawi się 6-kilometrowa droga rowerowa - wzdłuż ulicy Puławskiej. Z pewnością będzie to alternatywa do tej wiecznie zakorkowanej ulicy. Z Piaseczna będzie można dojechać rowerem np. do stacji Metra. Jak zwykle przy tego typu inwestycjach wszystko zaczyna się od... projektu. Ten kosztuje od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Dopiero po paru miesiącach będzie można przystąpić do budowy. Metr kwadratowy asfaltu kosztuje od 150 do 250 złotych, dlatego zrobienie jednego kilometra ścieżki rowerowej może kosztować nawet 250 tysięcy złotych. Jeżeli na drodze stanie skrzyżowanie ze starą sygnalizacją świetlną, wtedy do budowy trzeba doliczyć od 200 do nawet 400 tysięcy złotych. Dodatkowe koszty generuje zrobienie np. odwodnienia. Na ścieżce trzeba też pomalować pasy, zrobić krawężniki, postawić przy niej znaki. Tym oto sposobem uzbierał się okrągły milion złotych. Jeżeli przy ścieżce rowerowej od razu powstanie chodnik, będzie taniej. Ale jeśli chodnik powstanie oddzielnie, wtedy jego budowa będzie kosztowała niemal tyle, ile ścieżka rowerowa. Dla porównania: budowa kilometra drogi to koszt od 6 do nawet 8 milionów złotych. Ścieżki rowerowe, które najprawdopodobniej powstaną do 2011 roku w Warszawie: - Wola 3,28 km - Mokotów - 9,7 km - Praga Północ - 6,5 km - Targówek - 5,15 km - Śródmieście 5,2 km - Żoliborz - 2,78 km - Białołęka - 0,5 km - Wilanów - 4,6 km - Włochy - 1,5 km - Bielany - 1,4 km - Wola - 1,48 km - Praga Południe - 1,58 km - Ochota - 0,6 km - Ursus - 5,3 km - Ursynów 10 km Mateusz Wróbel