Nowy buspas został wytyczony tylko na jezdni w kierunku ul. Grójeckiej. Na ul. Wawelskiej łączy się z pasem, który na Trasie Łazienkowskiej został wytyczony w ubiegłym roku. Oprócz miejskich i prywatnych autobusów mogą z niego korzystać również licencjonowane taksówki. Ograniczenia w ruchu dla innych pojazdów obowiązują całą dobę. Buspas na Ochocie jest czwartym, jaki został wytyczony w tym roku w stolicy. Wcześniej powstały one na Trasie AK, w Al. Jerozolimskich oraz wzdłuż ul. Światowida. Jak powiedział rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, do końca roku może powstać także specjalny pas ruchu na ul. Belwederskiej. Kolejne będą wytyczane na trasach objazdowych, które powstaną w związku z budową II linii metra, m.in. na ulicach Górczewskiej i Leszno na Woli oraz Targowej i Zielenieckiej na Pradze. W ubiegłym roku ZTM zapowiadał, że do końca 2010 r. uruchomiony zostanie także buspas na ul. Puławskiej - w kierunku centrum, od granic miasta do Al. Wilanowskiej. We wtorek Krajnow powiedział jednak, że tak się nie stanie. Cała sieć warszawskich buspasów liczy obecnie ponad 35 km. Ich tworzenie to element polityki transportowej miasta, przyjętej przez stołecznych radnych. Zakłada ona uprzywilejowanie transportu zbiorowego, co ma zachęcić tych, którzy dotychczas jeździli własnymi autami, do korzystania z komunikacji miejskiej.