Według firmy badawczej MEMRB, rynek kosmetyków do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn urósł wartościowo o 8,3 proc. i przekroczył ponad 50 mln zł (dane na koniec kwietnia 2011 r.). W tym samym czasie segment kosmetyków dla kobiet zmalał o 5 proc. do 687 mln zł. - Kosmetyki do pielęgnacji twarzy cieszą się wśród mężczyzn sporym zainteresowaniem, co skłoniło nas do wprowadzenia kolejnych dwóch kremów - informuje Diana Wasilewska, kierownik marki Platinum Men i Dr Irena Eris. Inne firmy nie pozostają w tyle i są zaskoczone wynikami. - Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania. To sami mężczyźni skłonili nas do zainteresowania się tym segmentem - mówi Joanna Kowlaczuk, kierownik działu marketingu Ziai. Według badań, spada nieco sprzedaż typowo męskich kosmetyków np. preparatów do golenia, ale rośnie wszystkich pozostałych: żeli pod prysznic, szamponów, dezodorantów, maseczek, kremów pod oczy czy żeli oczyszczających.