Celem tej inicjatywy jest apelowanie do kibiców o nieśmiecenie i tym samym, uwrażliwianie ich na dbałość o czystość otoczenia, w szczególności - terenów zielonych i rekreacyjnych. Społeczna akcja "Daj śmieciom kosza" odbędzie się w dniach 8, 12, 16 czerwca w Carlsberg FanCamp w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu oraz w Sopocie - 12, 13 i 14 czerwca. W ramach akcji "Bądź fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza" pełnoletni uczestnicy - kibice, będą zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując ekogadżety piłkarskie, takie jak piłkarski kubek pamiątkowy, piłka nożna oraz podręczna torba z unikalnym nadrukiem murawy boiska. O przetworzenie plastikowych kubków zgodnie ze środowiskowymi standardami zadba Organizacja Odzysku KOBA. "Tegoroczne Mistrzostwa UEFA EURO 2012™ to wielkie piłkarskie święto, na które z niecierpliwością czekamy razem z kibicami. Carlsberg jako oficjalny sponsor Mistrzostw przygotował szereg atrakcji, m.in. na terenie miasteczek Carlsberg FanCamp. Poprzez ekologiczną akcję 'Daj śmieciom kosza', chcemy zachęcić fanów piłki nożnej, by bawiąc się i kibicując swoim drużynom, wykazali jednocześnie odpowiedzialną postawę wobec środowiska" - mówi Wojciech Żabiński, Dyrektor ds. EURO 2012 w Carlsberg Polska. "Mistrzostwa UEFA EURO 2012™ są doskonałą okazją, by poprzez zabawę i edukację wzmacniać wśród wielkiej społeczności kibiców świadomość ekologiczną. Akcję 'Bądź fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza' przeprowadzamy od ponad dwóch lat na dużych wydarzeniach. W tym roku ma ona szczególny, piłkarski charakter. Mamy nadzieję, że akcja spotka się z dużym odzewem, a jej ekologiczne przesłanie będzie towarzyszyć fanom piłki nożnej również po zakończeniu Mistrzostw" - dodaje Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska. Akcja "Bądź fair wobec środowiska. Daj śmieciom kosza" będzie komunikowana na terenie czterech Carlsberg FanCamp w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Sopocie, m.in. za pomocą polsko- i anglojęzycznych materiałów informacyjno -edukacyjnych, takich jak: plakaty, tablice i ulotki, w których spisane zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz wskazówki, jak każdy kibic może pozytywnie wpływać na środowisko. Przez cały czas trwania UEFA EURO 2012™, na terenie Carlsberg FanCamp będą dostępne pojemniki, by umożliwić kibicom sprzątanie i segregację odpadów.