Ekspozycję zorganizowało Centrum Sztuki Współczesnej. Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Warszawie kuratorka wystawy Milada Ślizińska wytłumaczyła, że na wystawie nie są prezentowane figury, ale dwie puste formy przeznaczone do odlewu figury męskiej. Formy można oglądać w cysternie wodnej przy Zamku Ujazdowskim, powstałej w XIX wieku, obecnie zrewitalizowanej. -To bardzo piękna wystawa i można ją interpretować na wielu poziomach - podkreśliła Ślizińska, dodając, że Abakanowicz potrafi "pięknie zaanektować przestrzeń". Magdalena Abakanowicz (ur. w 1930 w Falentach pod Warszawą) przez krytykę światową zaliczana jest do ścisłej czołówki artystów współczesnych. Warszawską ASP ukończyła w 1954 r. Pierwsze prace, które przyniosły jej w latach 60. międzynarodową sławę to monumentalne, przestrzenne gobeliny, zwane od jej nazwiska Abakanami. Na początku lat 70. Abakanowicz rozpoczęła tworzyć cykle prac rzeźbiarskich. Wykonała i zrealizowała wiele projektów dla miejsc publicznych i muzeów. Zrealizowała ponad 100 wystaw indywidualnych na całym świecie. Mieszka i pracuje w Warszawie. Obecnie wystawa indywidualna "King Artur's Court" Magdaleny Abakanowicz prezentowana jest w Museo National Centro de Arte Reina Sofia w Madrycie, niebawem jej ekspozycję "The Spirit of Earth" zaprezentuje Institut Valencia d'art Modern w Walencji. Wystawa zbiorowa "WACK! Art and the Feminist Revolution" z udziałem Magdaleny Abakanowicz, zorganizowana w ubiegłym roku przez The Museum of Contemporary Art, Los Angeles, w tym roku była prezentowana w P.S.1. MoMA w Nowym Jorku, a w sezonie jesienno- zimowym zostanie pokazana w Vancouver Art Gallery w Kanadzie. Wystawę "Cysterna" można oglądać do 7 września.