- Poza meczami Euro, planujemy w 2012 roku jeszcze dziesięć imprez, z czego cztery będą wydarzeniami sportowymi, a resztę będą stanowiły koncerty - wyliczał prezes Narodowego Centrum Sportu Rafał Kapler na czwartkowej konferencji prasowej. Według planów organizatorów koncert Coldplay obejrzy 50 tys. widzów. Wejściówki mają trafić do sprzedaży 10 stycznia. - Wszystkie bilety, poza miejscami dla VIP-ów, będą dostępne w kasach - zapowiadał Mikołaj Ziółkowski, szef agencji Alter Art, która wraz z Live Nation odpowiada za zorganizowanie występu Coldplay. Nieznany jest jeszcze zespół, który będzie towarzyszył Brytyjczykom jako support. - Będzie to jednak z pewnością jakiś zespół zagraniczny - powiedział Hubert Stajniak z Live Nation Polska. Koncert Brytyjczyków nie będzie pierwszym występem międzynarodowej gwiazdy muzycznej, jaki odbędzie się na Stadionie Narodowym. Wykonawcy, którzy wystąpią na warszawskim obiekcie przed 19 września, nie są jednak jeszcze znani. Warszawa będzie jednym z przystanków na europejskiej trasie Coldplay, w czasie której będzie on promował swój nowy album "Mylo Xyloto". Po raz pierwszy brytyjski zespół rockowy wystąpił w Polsce podczas festiwalu Heineken Open'er 2011. Zespół Coldplay debiutował w 2000 roku albumem "Parachutes". Płyta szybko znalazła się na szczycie UK Albums Chart spotykając się z entuzjazmem w całej Europie oraz Stanach oraz przyniosła muzykom pierwszą z siedmiu nagród Grammy, jakie otrzymali do tej pory. Na wydanym dwa lata później "A Rush of Blood to the Head" znalazł się cały zestaw hymnów takich jak "In My Place", "The Scientist" i "Clocks", nagrodzone w 2004 roku Grammy w kategorii Record Of The Year. Sama płyta trafiła na czołowe miejsca wielu podsumowań roku 2002 w muzyce. Na kolejny album czekano trzy lata. Płyta "X&Y" rozeszła się w ponad 8 milionach egzemplarzy, zdobywając tytuł najchętniej kupowanego albumu roku 2005. Singlami promującymi album były m.in. kompozycje "Speed Of Sound", "Fix You" oraz "Talk". Ten ostatni powstał na bazie riffu z "Computer Love" niemieckiej legendy elektroniki Kraftwerk. Nowym etapem kariery dla Coldplay stała się współpraca z muzykiem i producentem Brianem Eno. Szukający nowych kierunków muzycy w 2008 przedstawili album "Viva la Vida or Death and All His Friends", na którym eksperymentowali z brzmieniem, produkcją i gatunkami, jednocześnie zachowując swój tradycyjny styl i zdolność do pisania przebojowych piosenek, z tytułową "Viva La Vida" na czele.