Kamery na razie zostały umieszczone na pięciu budowanych stacjach: rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński. Docelowo, po trzy kamery znajdą się na wszystkich budowanych stacjach podziemnej kolejki; będzie ich w sumie 21 - powiedział Witczyński. Zastrzegł, że dalszy montaż kamer zależy od warunków pogodowych - urządzenia nie mogą być instalowane przy ujemnych temperaturach. Podgląd obrazu z kamer jest dostępny na stronie www.budowametra.pl. - Obraz z danej stacji jest odświeżany co 20 sek. - po sobie następują zdjęcia z każdej z trzech kamer - wyjaśnił Witczyński. Powiedział, że budowę metra w internecie będzie można śledzić do zakończenia inwestycji. - Na razie kamery są na zewnątrz. W przyszłości być może będzie można je zainstalować tak, by podglądać budowę tam, gdzie najwięcej się dzieje - dodał. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Harmonogram budowy, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek ubiegłego roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu. Z kolei w styczniu w związku z kolizjami z podziemnymi instalacjami, zmieniono harmonogram prac przy stacji rondo ONZ - najpierw zostanie wydrążony tunel, a dopiero później dokończony korpus stacji. W listopadzie ubiegłego roku prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 roku. Koszt inwestycji to 4,1 mld zł. Budowa centralnego odcinka i prace projektowe całej II linii metra, a także zakup 20 z 35 pociągów, które mają ją obsługiwać (dziś metro ma 40 pociągów), będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w kwocie 2,9 mld zł. Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka od strony Dworca Wileńskiego i w kierunku Woli od strony Ronda Daszyńskiego. Metro Warszawskie w listopadzie ub. roku ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną tych stacji.