Obwodnica ma mieć długość ponad 11 km, z czego 8 km - na terenie Radomia, a przeszło 3 km - na obszarze sąsiedniej gminy Kowala. Dodatkowo zaprojektowano ponad 2 km dróg dojazdowych i lokalnych na terenach przyległych do trasy. Obwodnica będzie mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu po 2,5 metra szerokości. - Połączy ona ruch miejski z planowanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad drogami krajowymi S-7 i S-12 - wyjaśniła Biały. Jak podkreśliła rzeczniczka wojewody, budowa nowej drogi ma na celu skierowanie na obwodnicę ruchu samochodów ciężarowych z trasy nr 7 (Kraków - Radom - Warszawa) oraz trasy na linii Dorohusk - Lublin - Radom - Piotrków Trybunalski. Planowaną obwodnicę podzielono na pięć odcinków. W przypadku czterech wydane są już pozwolenia na budowę. Do końca marca mają być gotowe projekty budowlane dla wszystkich odcinków. Jak powiedziała rzecznik prezydenta Radomia Katarzyna Piechota, jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną przetargi na budowę odcinków obwodnicy leżących w granicach miasta. Inwestycja ma być ukończona w ciągu dwóch lat od rozpoczęcia budowy. Szacunkowy koszt budowy obwodnicy wynosi 123,5 mln zł. W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego zagwarantowane jest na ten cel ok. 42 mln. Radom ma się starać także o pieniądze z innych źródeł. Piechota powiedziała, że miasto po przygotowaniu niezbędnych dokumentów wystąpi do wojewody mazowieckiego o zapewnienie 5 mln zł z tzw. rezerwy celowej Ministerstwa Finansów. Pieniądze te miałyby być przeznaczone na wykup gruntów pod inwestycję na terenie gminy Kowala.