W 2009 roku na polskich drogach doszło do ponad 5 tys. wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat - 128 dzieci zginęło, a kolejne 5 tys. zostało rannych - alarmuje policja. - Kampania ma wyrobić nawyk bezpiecznego zachowania dzieci na drodze w trzech obszarach: dziecko jako pieszy, dziecko jako pasażer auta i dziecko na rowerze. Kluczem kampanii jest wykorzystanie popularnego bohatera kreskówki SpongeBoba znanego widzom telewizyjnego kanału dziecięcego - powiedział w piątek rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Sokołowski. Jak dodał, kampania, której elementy pojawią się także w telewizji, nie ma pouczać, lecz w angażujący sposób zmuszać dzieci do myślenia. - Zabawa polega na sztuce dokonania prawidłowego wyboru dot. bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Odpowiedzi na zadawane przez SpongeBoba pytania skonstruowane są w dość humorystyczny sposób - powiedział Sokołowski. Drugi etap kampanii rozpocznie się we wrześniu w ramach corocznej policyjnej akcji "Bezpieczna droga do szkoły". Policjanci w całym kraju patrolować okolice szkół i spotykać się z dziećmi oraz ich rodzicami, by zwrócić im uwagę na kwestie bezpieczeństwa na drodze. W stosunku do roku 2008 liczba wypadków w udziałem najmłodszych zmalała o 705 (12,3 proc.), mniej też było rannych o 695 dzieci (12,1 proc.) i zabitych o 18 (12,4 proc.) - wynika z policyjnych statystyk. Organizatorem kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba" jest Komenda Główna Policji, Ministerstwo Zdrowia i telewizyjny kanał dziecięcy Nickelodeon.