Uruchomiona przez PKP Intercity i TK Telekom usługa, jako pierwsza w Polsce, umożliwia kupienie przez telefon komórkowy biletu na pociągi, w których obowiązuje rezerwacja miejsc. Na razie przez komórkę można kupić bilety na pociągi najwyższych kategorii - ekspresy InterCity i ekspresy. Łącznie jest to ponad 60 połączeń. Zgodnie z informacjami przewoźnika, bilet przez komórkę można kupić do 15 minut przed odjazdem pociągu. Telefon musi mieć dostęp do internetu. Ceny biletów kupowanych przez komórkę nie różnią się od tych kupowanych w kasach. Pasażer, który będzie chciał kupić bilet na pociąg PKP Intercity przez telefon komórkowy musi zarejestrować się na stronie www.bilkom.pl. Później będzie mógł wchodzić na swoje konto przez komórkę, przez stronę m.bilkom.pl. Po zakończeniu transakcji, pasażer otrzyma bilet przez MMS, który będzie musiał pokazać podczas kontroli w pociągu. PKP Intercity specjalizuje się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 roku po podziale przedsiębiorstwa państwowego PKP. W rozkładzie jazdy na sezon 2011/2012 PKP Intercity uruchamia 341 pociągów w komunikacji krajowej, w tym 26 pociągów kategorii Express InterCity (EIC), 44 pociągi kategorii Express (Ex), 271 pociągów TLK. W rozkładzie PKP Intercity jest również 50 pociągów w komunikacji międzynarodowej.