11 prac przeznaczonych na billboardy i plakaty wyłoniono w konkursie. Zwycięskie prace zaprezentowano we wtorek w Warszawie. Jak poinformowała dyrektorka Biura Promocji Warszawy Katarzyna Ratajczyk, organizatorzy kampanii promocyjnej postanowili wykorzystać zdjęcia mieszkańców stolicy, ponieważ zależało im na pokazaniu pięknych miejsc w mieście, wybranych subiektywnie przez warszawiaków. - Mamy nadzieję, że dzięki takim kampaniom będą nas odwiedzać mieszkańcy innych miast i także znajdą tutaj swoje ulubione miejsca, do których zechcą wracać. Wielu turystów mówi, że ma swoje ulubione miejsca w Paryżu, Londynie czy Krakowie. Chcemy, żeby mieli także swoje ulubione miejsca w Warszawie - tłumaczyła Ratajczyk. Według niej, ważne jest to, że stolicę będą promować fotografie oryginalne i nieszablonowe, odbiegające od wizerunku miasta prezentowanego na pocztówkach, w folderach czy albumach. Jak dodała, kampania będzie skierowana do mieszkańców Polski. Zdjęcia będą pokazywane w Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu i w samej stolicy na 188 billboardach i 300 citylightach. Na konkurs "Mój jest ten kawałek Warszawy" nadesłano prawie 400 zdjęć. Wybrano 11 z nich. Specjalną nagrodę - profesjonalny kurs fotograficzny - otrzymał autor zdjęcia pt. "Harmonia" Michał Materowicz, przedstawiające rozłożystą, owocującą jabłoń w parku i stojącą pod nią rzeźbę z białego kamienia. - To zdjęcie zrobiłem pół roku temu w Królikarni. Wybrałem je na konkurs ze względu na harmonię i piękne światło. Poza tym najlepiej spełniało kryteria konkursu, który przewidywał, że zdjęcie ma mieć format odpowiedni na bilboard - powiedział autor. Dla Materowicza, ucznia jednego ze stołecznych gimnazjów, nie jest to pierwsze zwycięstwo w konkursie fotograficznym organizowanym przez Urząd Miasta Warszawy. Wcześniej zajął trzecie miejsce w innym konkursie, gdzie również jako nagrodę otrzymał możliwość uczestniczenia w zajęciach z fotografii. Wśród nagrodzonych znalazła się też mama Materowicza, Agata. Jej zdjęcie "Kocham swoją Starówkę", przedstawiające dorożkarskiego konia i gołębie, także będzie promować stolicę w całej Polsce. Pozostali zagrodzeni to: Katarzyna Gągała, Joanna Gers, Paweł Kawecki, Ela Komarzyska, Kinga Kulon, Piotr Margas, Jean-Baptiste Mouton, Natalia Pawlak, Aleksandra Sudowska.