Konkurs "Wyraź siebie - wesprzyj mnie", jest wyrazem wsparcia dla kobiet dotkniętych rakiem piersi. Przewodnim motywem konkursu była różowo-pomarańczowa wstążka - wizytówka kampanii "Breast Friends - Przyjaciele od Piersi" przypominająca, że istnieje wiele typów nowotworów. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu w dowolnej technice i z dowolnych materiałów projektu użytkowego wykorzystującego logo kampanii. - W tym roku Stowarzyszenie Amazonki podjęło decyzję o budowie Domu Chorych na Raka. Dom zostanie zlokalizowany w pobliżu Centrum Onkologii. W tej chwili trwają końcowe procedury związane z przyznaniem nam tego terenu pod budowę. Już został stworzony projekt techniczny, architektoniczny i funkcjonalny tego miejsca. Będzie miał prawie 3 tys. mkw. To miejsce będzie bardzo funkcjonalne, oferujące pomoc i wsparcie specjalistów - powiedziała Elżbieta Kozik prezes Stowarzyszenia "Amazonki" Warszawa Centrum. - Od początku roku udało się zebrać pierwszy milion - dodała. Jury w składzie prof. ASP Ksawery Piwocki, Monika Popowicz prezes fundacji "Ogród Nadziei", Anna Mazurkiewicz, Małgorzata Grocka, Anna Żur przedstawicielka Roche Polska i Elżbieta Kozik, prezes Amazonek wyróżniło pięć prac. Pierwsze miejsce zajęła Marta Stolarz za projekt filiżanek. Dwa drugie miejsca zajęła Alicja Kolasa za lampę i świecznik, a także Dominika Łoszak za projekt okładki pamiętnika. Trzy trzecie miejsca zajęły Teresa Drzewińska za wykonanie wieszaka na kolczyki, Tomasz Nalborski za wykonanie obudowy pendrive'a w kształcie wstążeczki symbolizującej akcję i Urszula Dyszlewicz za szal wykonany w technice nunofilcu. W aukcji wzięła udział aktorka Anna Korcz, która wylicytowała bransoletkę wykonaną przez Agnieszkę Grudzińską. W czasie licytacji najwyższą kwotę 200 zł osiągnęła lampa autorstwa Alicji Kolasy, a także pamiętnik i pendrive, które zostały sprzedane za kwotę 160 zł. Cena wywoławcza wynosiła 20 zł. - Bransoletka bardzo mi się podoba. Mam zasadę, że kupuję tylko te rzeczy, które wpadną mi w oko. Przyznam, że nie spodziewałam się, że coś wylicytuję podczas aukcji. Bardzo podobał mi się pendrive, ale jestem antytechniczna i nie bardzo wiedziałabym co z nim zrobić. Musiałabym oddać go w prezencie, a bardzo chciałabym zatrzymać go dla siebie - powiedziała Anna Korcz. - Przez półtora roku byłam twarzą kampanii na rzecz walki z rakiem szyjki macicy, który jest drugim, po raku piersi, nowotworem dziesiątkującym kobiety. Jest to przerażająca choroba. Nigdy nie wiadomo kogo dotknie. Z regularnością badań jest u mnie na bakier, ale raz na dwa lata staram się zbadać - przyznaje aktorka. "Breast Friends - Przyjaciele od Piersi" to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Stowarzyszenie "Amazonki" Warszawa Centrum i wspieranej przez firmę Roche, Fundację Psychoonkologii "Ogród Nadziei" oraz Galerię Maruna. Celem działań jest podkreślenie roli bliskich osób - rodziny lub znajomych, którzy pomagają chorej kobiecie w przezwyciężaniu choroby.