W nabożeństwie żałobnym udział wzięła rodzina, przyjaciele, mieszkańcy stolicy oraz wielu przedstawicieli świata kultury. Przy urnie z prochami otoczonej licznymi wieńcami m.in. od m.st. Warszawy i zespołu Teatru Powszechnego, zebrali się m.in. aktorzy Ewa Wiśniewska, Franciszek Pieczka, Maja Komorowska, Jerzy Zelnik i Anna Seniuk. - W imieniu Stowarzyszenia Artystów Scen Polskich i jako twoja koleżanka z garderoby, chciałam powiedzieć, że nigdy nie zapomnę tych wspomnień, którymi się ze mną podzieliłaś. Stąd wiem, jak byłaś niezwykle doświadczona przez los właściwie od początku życia i jak niezwykle potrafiłaś z tego doświadczenia z godnością zawsze wychodzić. Byłaś dla nas pod tym względem i pod wieloma innymi wzorem - powiedziała podczas uroczystości pogrzebowych prezes ZASP Joanna Szczepkowska. Kazimierz Kaczor, żegnając koleżankę w imieniu zespołu Teatru Powszechnego, w którym Dubrawska pracowała przez ostatnie 36 lat życia, podkreślił, że to dla niego bardzo osobiste pożegnanie "ze wspaniałą osobą i niezwykłą aktorką, którą znał całe swoje zawodowe życie". - To mówienie "była" w kontekście jej osoby wydaje nam się takie nie na miejscu, bo stanowiła zawsze niezmienny element naszego życia, niezwykły i bardzo ważny punkt odniesienia. Była dla nas prawdziwym autorytetem i wzorem, coś bezpowrotnie z nią odeszło. Żyła i pracowała zgodnie z przedwojennym etosem - najpierw teatr, potem reszta, taka kolejność była jej naturalnym drogowskazem. Była osobą mądrą, przyjacielską i przyjazną - mówił Kaczor. Mirosława Dubrawska urodziła się 28 kwietnia 1928 roku w Warszawie. Zadebiutowała 7 listopada 1950 roku w szczecińskim Teatrze Dramatycznym. Rok później ukończyła studia na stołecznym PWST i otrzymała angaż w Teatrze Ateneum. W roku 1957 przeniosła się do gdańskiego Teatru Wybrzeże, by po trzech latach powrócić do Ateneum. W 1964 roku związała się z krakowskim Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej. Do Warszawy powróciła w roku 1970. Początkowo współpracowała z Teatrem Narodowym, a od 1974 roku występowała w Teatrze Powszechnym. Gościnnie grała też na innych scenach, występowała również w filmach. Do jej najbardziej znanych ról teatralnych należy Lady Makbet w spektaklu w reż. Zygmunta Huebnera, Olga w "Trzech siostrach" Adama Hanuszkiewicza i tytułowa Mary Stuart w sztuce w reż. Michała Ratyńskiego.