Reklama

Reklama

"Ad Hymnos ad Cantus"

Podczas XXVII Festiwalu "Muzyka Staropolska w Zabytkach Warszawy - Ad Hymnos ad Cantus", który odbędzie się w dniach 16 września-8 października zaplanowano koncerty na Zamku Królewskim oraz w Kościele Seminaryjnym.

Festiwal organizuje Warszawska Opera Kameralna (WOK). - Usłyszeć można będzie utwory takich kompozytorów, jak Ignacy Dobrzyński, Józef Elsner, Stanisław Moniuszko, Józef Nowakowski, Karol Lipiński, Antoni Stolpe czy Józef Deszczyński - tłumaczył dyrektor WOK Stefan Sutkowski, podczas czwartkowej konferencji prasowej w Warszawie.

Reklama

Festiwal rozpocznie się koncertem na Zamku Królewskim (16 września). Utwory Ignacego Dobrzyńskiego "Fantazję na trąbkę i orkiestrę" oraz Symfonia c-moll op. 15 wykona Lubomir Jarosz (trąbka) oraz Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Tadeusza Karolaka.

Festiwalowa publiczność 19 września usłyszy dzieła Józefa Elsnera. Koncert odbędzie się w Kościele Seminaryjnym przy Krakowskim Przedmieściu.

Wśród wykonawców dzieł kompozytora znajdą się soliści: Agnieszka Kozłowska (sopran), Monika Ledzion (mezzosopran), Tomasz Garbarczyk (tenor), Robert Szpręgiel (baryton), Andrzej Klimczak (bas) oraz Warszawska Sinfonietta i Chór Warszawskiej Opery Kameralnej.

Podczas festiwalu zaplanowano także koncert poświęcony Stanisławowi Moniuszce (24 września, Kościół Seminaryjny). Wykonana zostanie jego Msza Es-dur oraz I i II Litania Ostrobramska.

Publiczność usłyszy również dzieła Józefa Nowakowskiego (27 września), Karola Lipińskiego (30 września) oraz Antoniego Stolpego (5 października). Wszystkie odbędą się na Zamku Królewskim.

Koncert finałowy zaplanowano na 8 października. Wystąpi pianista Edward Wolanin i Warszawska Sinfonietta pod dyrekcją Kaia Bumanna z Niemiec. Artyści zagrają kompozycje Józefa Deszczyńskiego i Józefa Elsnera.

Festiwal "Ad Hymnos ad Cantus" (nazwa nawiązuje do tytułu jednego z koncertów wokalno-instrumentalnych Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego) został zorganizowany po raz pierwszy przez Warszawską Operę Kameralną w 1979 roku. Jego ideą jest wykonywanie w zabytkach architektonicznych Warszawy nieznanej lub mało znanej twórczości dawnych polskich kompozytorów a także kompozytorów obcych, działających w Polsce i komponujących dla rodzimych zespołów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy