Dopóki podróżny nie zajmie miejsca w pociągu, a pociąg nie ruszy, konsument może się rozmyślić i oddać bilet. Firma PKP Intercity w regulaminach zastrzegała, że bilety zakupione w ramach promocji internetowej można oddać najpóźniej 2 godziny przed odjazdem. Bilet weekendowy mógł być zwrócony tylko do godziny 19 w piątek. UOKiK uznał, że takie przepisy naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd przypomina, że zgodnie z prawem przewozowym, przed rozpoczęciem podróży można zmienić termin odjazdu, miejscowość docelową oraz klasę pociągu. Klient może też zwrócić bilet i żądać zwrotu pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia po potrąceniu odstępnego. PKP Intercity może się jeszcze odwołać od tej decyzji. W grudniu 2008 roku UOKiK zakwestionował praktykę dotyczącą sprzedaży biletów przez internet stosowaną przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Chodziło o ograniczenia praw podróżujących na trasach do 100 kilometrów. Wówczas kara wyniosła 100 tys. złotych.