Do symulacji użyto najnowszego modelu ruchu w Krakowie, który został opracowany przez naukowców w 2012 roku na podstawie badań. Warto podkreślić, że założenia symulacji nie zakładają wzrostu ilości samochodów w mieście. W wyniku ograniczenia przepustowości ul. Mogilskiej symulacja wykazała, że kierowcy poruszający się pomiędzy Nową Hutą a centrum miasta przeniosą się na inne drogi dojazdowe. Największe obciążenie zyska al. 29-go Listopada. Z analizy wynika ponadto, że dużo więcej samochodów pojawi się również w al. Pokoju, ul. Lublańskiej czy ul. Bora - Komorowskiego. Niewielkie wzrosty pojawią się także na innych ulicach. Ruch na samej ul. Mogilskiej zostanie oczywiście zredukowany, niemniej jednak obciążenie wciąż przekraczać będzie jej przepustowość. Również wyniki modelu w skali makro pokazują zwiększenie czasu podróży w mieście, ze względu na zwiększenie się czasu zatrzymań. Obecnie ilość pojazdokilometrów w Krakowie wynosi 1011389,95 w trakcie godziny szczytu popołudniowego przy pojazdogodzinach w ilości 36451,19, co daje średnią prędkość komunikacyjną na poziomie 27,75 km/h. Po ograniczeniu przepustowości ul. Mogilskiej te wartości spadną do odpowiednio; 1019099,00 pojazdokilometrów i 37773,19 pojazdogodzin; co da w sumie średnią prędkość komunikacyjną na poziomie 26,98 km/h. Globalna prędkość komunikacyjna obniży się zatem o ok. 2,7 proc. Należy jeszcze raz wyraźnie podkreślić, że przedstawiona symulacja nie uwzględnia prognozowanego wzrostu ilości pojazdów w Krakowie. Szacuje się, że w roku 2024 ruch samochodowy na al. Pokoju i ul. Mogilskiej może wzrosnąć nawet o ok. 20 proc. Dodatkowo w rejonie ul. Mogilskiej już teraz powstają nowe inwestycje, które w najbliższym czasie wygenerują dodatkowe obciążenie - w ilości 3 tys. pojazdów. Symulacje pokazują zatem, że ograniczenie przepustowości ul. Mogilskiej wpłynie negatywnie na rozkład obciążeń ruchu samochodowego w innych częściach Krakowa i jednocześnie nie uwolni tej ulicy od korków. Komunikat pochodzi z oficjalnej strony Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.