Najważniejszym elementem kampanii, przedstawionej przez firmę Arena International Fashion Group, jest organizowanie dwa razy do roku w mieście pod Giewontem pokazu mody ogólnoświatowych kreatorów. Hasłem promującym miasto miałoby być "Zakopane city of fashion". - Chcemy, aby w Zakopanem pokazywać kolekcje obowiązujące na następny sezon, podobnie jak w Mediolanie, Paryżu czy Londynie. Do Zakopanego chcemy ściągnąć takie marki jak Gucci, Armani czy Stella McCartney. Wówczas na Zakopane zwrócimy uwagę potencjalnych zamożnych turystów ze świata - powiedział podczas spotkania Paweł Janus z Arena International Fashion Group. Celem tej strategii jest przyciągnięcie do Zakopanego zamożnych i bardzo zamożnych klientów oraz wpisanie Zakopanego na mapę europejskich kurortów. - Chcemy przyciągnąć klientów, którzy oczekują nie tylko atrakcji przyrodniczych, sportowych, ale również mają wysokie wymagania co do zakwaterowania, wyżywienia i rozrywki - dodał Janus. Zdaniem pomysłodawców propozycji, sezon turystyczny w Zakopanem powinien trwać cały rok ponieważ jest tu dobrze rozbudowana baza hotelowa, należy tylko zorganizować wielkie wydarzenia, które przyciągną tu ludzi z całego świata. Oprócz organizowania pokazów mody, autorzy projektu zaproponowali organizowanie eko-targów, prezentujących najnowsze technologie w zakresie ochrony środowiska i pozyskiwania energii odnawialnej, a także organizowanie prezentacji biżuterii i organizację wydarzeń kulturalnych m.in. Festiwalu Filmów i koncertów muzyki klasycznej. Pomysł na nową strategię promocji spodobał się prezes TIG Agacie Wojtowicz. - Moda to coś, co mija i powraca, dlatego Zakopane w tych odsłonach mogłoby być co roku zupełnie inne - powiedziała. Zmiana wizerunku Zakopanego nie podoba się Annie Wende-Surmiak z Muzeum Tatrzańskiego. Jej zdaniem, taki kierunek zmian odbierze unikalność Zakopanego. - Zakopane ma swoje atuty, których nie znajdziemy nigdzie indziej na świecie, a robienie z tego miasta centrum mody odbierze mu tą unikalność - powiedziała Wende-Surmiak. Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher powiedział, że w najbliższym czasie poznamy kolejne pomysły na rozwój Zakopanego, a TIG wybierze jedną z nich, którą w tym roku zatwierdzi rada miasta. Z danych zakopiańskiego Urzędu Miasta wynika, że od kilku lat do Zakopanego przyjeżdżają turyści o mniej zasobnych portfelach, co ma wpływ m.in. na rozwój gospodarczy miasta i jakość oferowanych usług. Przyjęcie i realizowanie strategii miasta ma zmienić tę tendencję. Zakopane - nowa stolica mody. Co o tym sądzicie?