Koncepcja przebiegu trasy ma być gotowa pod koniec przyszłego roku. - Budowa tej drogi nie będzie rzeczą prostą, ale bez tej inwestycji nie rozwiążemy problemów komunikacyjnych miasta - powiedział dziennikarzom wicemarszałek województwa Roman Ciepiela. Wyremontowana zostanie wybudowana w latach 70. estakada, która jest w bardzo złym stanie technicznym, wybudowane także będzie nowe połączenie dwóch dróg wylotowych z miasta w kierunku zachodnim. Łącznik pomiędzy drogą wojewódzką i powiatową będzie drogą dwupasmową o długości około kilometra. Obwodnica pozwoli odciążyć zakopiańską ulicę Kościeliską. - Droga ta w sposób zasadniczy ureguluje ruch poza centrum miasta - powiedział dziennikarzom burmistrz Zakopanego Janusz Majcher. Koszty prac koncepcyjnych poniesie w 50 proc. (400 tyś. zł) województwo małopolskie. Powiat tatrzański i miasto Zakopane sfinansują po 25 proc. kosztów. Jak szacuje starosta tatrzański Andrzej Gąsienica - Makowski, koszt budowy obwodnicy i remontu estakady wyniesie od 30 do 40 milionów złotych. - Chcemy, aby zasadnicze koszty inwestycji zostały pokryte z funduszy europejskich - powiedział starosta. Budowa obwodnicy będzie się odbywała w ramach realizowanego z funduszy unijnych programu "Góralski", który ma poprawić jakość dróg na Podhalu. Szlak "Góralski" ma łączyć stacje narciarskie, obiekty kulturowe, baseny geotermalne i inne atrakcje Podhala. Jak powiedział dziennikarzom Gąsienica - Makowski, budowa obwodnicy będzie realizowana w latach 2011 - 2013.