Prezentowane na wystawie prace stanowią wybór z bogatego zbioru grafik autora. Barwne lub czarnobiałe drzeworyty cechują się silną ekspresją właściwą technice i szczególnym humorem. Są obrazami, które jakby przypadkowo wypadają z głowy autora - przygodne myśli, wspomnienia, sny, teksty z obszaru religii i kultury. Zły sen jest bliski abstrakcji. Obraz przecinają ukośne linie, pomiędzy którymi dostrzec można zarys twarzy. Ostrość kresek, które tną twarz i umysł postaci, odpowiada za dramaturgię przedstawienia. Niemal fizyczny ból oddziałuje także z prac Przemiana czy Portret pamięciowy. Erotyk IV i Erotyk stanowią dwie odmienne reprezentacje sytuacji erotycznej. Zaduma nad nią ujawnia całą gamę odczuć, które dobrze wyrażają zarówno formy obłe i kanciaste. Męskie atrybuty w sposób zabawny podkreślają wyciągnięte języki - całość mogłaby ilustrować współczesne wydanie książki Markiza de Sade. Arka, Kobieta w kapeluszu, Błękitny kompresor - wciąż pojawiające się na nowo, warte zadumy nad ich formą, obrazy - mogą uważnego obserwatora przyprawić o poważny ból głowy. Ból głowy i krawat w paski jest małą, humorystyczną grafiką. Zniekształcona forma, która tylko dzięki zaznaczeniu oczu, ust i nosa może być utożsamiona z głową, zaopatrzona została w krawat, potencjalną przyczynę cierpienia. Jakub Gujda ukończył w 1994 roku Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Pracę dyplomową wykonał pod kierunkiem prof. Zofii Medweckiej na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki. Od tamtego czasu aktywnie wykonuje prace konserwatorskie, najczęściej malowideł nowożytnych. Wystawę można oglądać do 6 listopada 2008 roku od poniedziałku do piątku w godz.: 11-17.