Remont dworca rozpoczął się w 2007 r. Inwestycja była realizowana w dwóch etapach, od 2007 r. do 2008 r. i od 2009 r. do jesieni 2010 r. Jak poinformował Wrzosek, zakończenie prac jest planowane na listopad 2010 roku. Kolejarze chcą, by remont poprawił stan techniczny dworca i instalacji. Odnowiony budynek ma być estetyczny i "przyjazny" dla podróżnych - mają na przykład zniknąć bariery architektoniczne, utrudniające korzystanie z niego osobom niepełnosprawnym. Ma być także tańszy w utrzymaniu. Jak powiedział Wrzosek, dworzec w Tarnowie, po dworcu w Krakowie, obsługuje największą liczbę pasażerów w województwie małopolskim. Leży na skrzyżowaniu dwóch ważnych dróg kolejowych - Wrocław-Katowice-Kraków-Przemyśl-Lwów i Tarnów-Nowy Sącz-Muszyna-Bratysława-Wiedeń-Budapeszt. - Dworzec w Tarnowie leży przy szlaku kolejowym, który będzie szczególnie ważny podczas Euro 2012, ponieważ łączy Polskę i Ukrainę. Zakładamy, że właśnie w Tarnowie będą wsiadali do pociągu kibice, głównie z Małopolski, którzy będą jechali na mecze na Ukrainę - powiedział Wrzosek. Dworzec w Tarnowie powstawał w latach 1906-1910, dlatego wszystkie prace remontowe musiały być uzgadniane z konserwatorem zabytków. - To największy, po Wrocławiu, dworzec modernizowany pod opieką konserwatora zabytków w Polsce. Jest to również największa kosztowo modernizacja wśród dworców w miastach innych niż wojewódzkie - poinformował rzecznik. Na remont dworca kolejarze wydali 42 mln zł. Pieniądze pochodziły z budżetu państwa i środków własnych PKP SA.