- Koral to element tradycyjnego stroju ludowego, kojarzy się z czymś dobrym, odświętnym, przynoszącym szczęście. Chcemy, aby koral zaczął się też kojarzyć Polakom z Małopolską - wyjaśniła w czwartek Anna Niedźwieńska, zastępca dyrektora Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Od czwartku do 7 sierpnia niezwykłych rozmiarów naszyjnik, na który składa się ponad 30 kul-korali, będzie zdobił fragment krakowskich Sukiennic. Największe kule, osadzone na płycie Rynku, służą do zaprezentowania fotografii 3D na zasadzie fotoplastikonu. Zaglądający do wnętrza kul-korali zobaczą na specjalnych ekranach pokaz trójwymiarowych fotografii prezentujących atrakcje Małopolski, w tym kopalnie soli w Wieliczce i Bochni, jaskinie Ojcowskiego Parku Narodowego, tatrzańskie szczyty i przełęcze, specjały regionalnej kuchni. Po Krakowie małopolskie korale będą zdobić Pałac Kultury i Nauki w Warszawie (17-22 sierpnia), a w dniach 3-9 września będą towarzyszyć kuracjuszom i gościom Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju. Organizatorem akcji, która ma na celu promocję Małopolski i korala jako symbolu regionu, jest samorząd województwa Małopolskiego. Twarzą kampanii została aktorka Anna Cieślak.