Dzięki specjalnie przygotowanemu joystickowi, uczestnicy wydarzenia będą zdalnie kierować kamerą umieszczoną w Krakowie, która bezpośrednio przekazuje obraz na ekran w Wiedniu. - Zależało nam na takim rozwiązaniu promocyjnym, które łączyłoby nowoczesność z najpopularniejszym skojarzeniem Krakowa - tradycją - mówi Izabela Helbin Dyrektor Biura Promocji i Marketingu Urzędu Miasta Krakowa. Instalacja, która umożliwi odwiedzającym przeniesienie się w czasie rzeczywistym na krakowski Rynek Główny powstanie w wiedeńskim Museumsquartier - prestiżowym kompleksie galerii i wystaw w centrum miasta. Mimo, że oba miasta dzieli blisko 500 kilometrów, dla wiedeńczyków obwarzanki będą na wyciągnięcie ręki. Celem multimedialnego wydarzenia zatytułowanego "Experience Cracow in Vienna" jest wzmocnienie wizerunku Krakowa jako miasta kultury i technologii. Dzięki wirtualnemu przewodnikowi wiedeńczycy mogą doświadczyć uroków centralnego miejsca stolicy Małopolski. Goście zaproszeni do popularnego Museumsquartier operując joystickiem, zwiedzą najbardziej rozpoznawalny rynek w Polsce. Wiedeńczycy w trakcie wirtualnego zwiedzania zaskakiwani będą animacjami przygotowanymi na trasie kamery: pozdrowieniami od krakowian, poczęstunkami obwarzankiem. Dodatkowo, co godzinę przed krakowską kamerą będzie się pojawiał Lajkonik. Wiedeńczyk operujący w tym czasie joystickiem, wygra jedną z nagród głównych, np. weekendowy pobyt w Krakowie. W przerwach w zabawie, Austriacy będą też mieli okazję zobaczyć film promocyjny o mieście. Żadne inne polskie miasto nie wykorzystało jeszcze w swojej promocji tak kreatywnego pomysłu. Kraków, poprzez zastosowanie niestandardowych narzędzi ambientowych, potwierdza swoją pozycję lidera na rynku samorządów lokalnych dbających o wizerunek za granicą i wpływy z turystki. Szacunki mówią, że w roku 2007 Kraków odwiedziło ponad 8 mln gości. - Nasz joystick i projekt jest z założenia inicjatywą powtarzalną. Dzięki mobilności rozwiązania i możliwości realizacji wydarzenia w praktycznie każdym miejscu świata będziemy mogli powtarzać to unikatowe przedsięwzięcie już w niedalekiej przyszłości również w innych miastach - dodaje Izabela Helbin. Produkcję wydarzenia realizuje Urząd Miasta Krakowa. Wsparciem koordynacyjnym zajmuje się agencja 180° Public Relations (Grupa Leo Burnett Warszawa), we współpracy z wiedeńską agencją public relations, Noack & Partner. Obie działają w sieci Manning, Selvage & Lee. Pomysł wydarzenia oraz kreacja materiałów BTL powstały w Leo Burnett Warszawa. Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Kraków.