Za 7 lat honory kulturalnej stolicy Europy pełnić będzie jedno polskie i jedno hiszpańskie miasto. W konkursie będzie brane pod uwagę między innymi to, ile przeznacza dane miasto w swym budżecie na kulturę. Na to miasto skierowane będą oczy wszystkich Europejczyków - zachęca do wzięcia udziału w konkursie Monika Smoleń z resortu kultury. Posłuchaj relacji: Jak do rywalizacji przygotowują się polskie miasta? Lublin w innych miastach reklamuje się hasłem: "Lublin, miasto inspiracji". Natomiast zdania jego mieszkańców są pod tym względem podzielone. U nas się nic nie dzieje! - mówią jedni. Myślę, że zasługujemy - odpowiadają drudzy. Posłuchaj relacji: Poznań jak na razie nie ma hasła promocyjnego ani kampanii reklamującej stolicę Wielkopolski jako najlepszego kandydata do tego tytułu. Od trzech miesięcy trwa batalia o wyłonienie firmy, która kampanię poprowadzi. Przetarg został rozstrzygnięty, ale przegrani się odwołują. Walka toczy się o 5 milionów złotych. Posłuchaj relacji reporterki radia RMF FM Agnieszki Bylicy: Jako jedne z pierwszych do pojedynku stanęły Toruń i Łódź. Jakim orężem chcą pokonać konkurentów? Posłuchaj relacji reporterów radia RMF FM Agnieszki Wyderki i Tomasza Fenske: