Od początku roku pracownicy sekcji nadzoru higieny żywności i żywienia olkuskiego sanepidu przeprowadzili w takich obiektach 755 kontroli sanitarnych , w tym 42 kontrole interwencyjne. Aż w 192 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości. Ostatecznie nałożono 55 mandatów karnych na kwotę ponad 12 tys. złotych. Ogółem wydano 495 decyzji administracyjnych, w tym 315 decyzji płatniczych oraz 180 decyzji merytorycznych. Wśród tych ostatnich 27 decyzji dotyczyło konieczności poprawy warunków sanitarno -technicznych, a 37 wykreślenia z rejestru zakładów. Jak się okazuje mieszkańcy nie są obojętni na to, w jakich warunkach jest sprzedawana żywność. Od początku roku do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olkuszu wpłynęło 19 wniosków dotyczących nieprawidłowości w obiektach żywnościowo-żywieniowych. Większość, bo aż 11 z nich, okazała się zasadna. Na 70 próbek żywności, jakie pobrali do badań pracownicy Sanepidu od producentów żywności bądź miejsc, gdzie jest ona wprowadzana do obrotu, w dwóch przypadkach okazało się, że była przekroczona dopuszczalna zawartość substancji konserwujących. Podczas kontroli przeprowadzanych latem szczególną uwagę zwracano na warunki przechowywania wyrobów czekoladowych i innych środków spożywczych, na których jakość mogłaby wpłynąć wysoka temperatura. Na szczęście nieprawidłowości nie stwierdzono. - Wysokie temperatury mają duży wpływ, na jakość żywności. Dlatego po zakupieniu żywności, szczególnie tej wymagającej chłodzenia, trzeba szybko udać się do domu i umieścić ją w lodówce. Przy zakupie zwracajmy uwagę na produkty mrożone, przede wszystkim lody. Ich kształt oraz wszelkie deformacje mogą świadczyć o wcześniejszym rozmrożeniu i powtórnym zamrożeniu produktu - radzą pracownicy sanepidu. Warto zaznaczyć, że olkuski sanepid sprawuje nadzór nad 1304 obiektami na terenie powiatu olkuskiego. Większość stanowią sklepy i bary. SYP Czytaj więcej: Przepadło 2,5 mln złotych Kolejna policyjna recepcja Zapomniana przez wszystkich