Kierowcy, którzy podróżują tranzytem, powinni w ogóle omijać Andrychów. Najlepiej wybrać trasę przez Wadowice, Zator, Oświęcim i Kęty. Wprawdzie pętla ta ma prawie 40 kilometrów, ale pozwoli ominąć korki. Dla osób, które mieszkają lub pracują w Andrychowie, pozostaje objazd wytyczony osiedlowymi uliczkami. Są one bardzo wąskie, dlatego nie zmieszczą się na nich duże, ciężkie samochody. Również te małe mogą utknąć w korkach, zwłaszcza podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych. Most ma być gotowy w czerwcu następnego roku. Koszt jego budowy to ponad 5,5 mln złotych. Jak poruszać się po Andrychowie i jego okolicach Dla ruchu lokalnego (samochody osobowe, lekkie samochody dostawcze, busy i autobusy): - w kierunku od Wadowic (Krakowa) do Kęt (Bielsko-Biała) ruch zostanie skierowany na objazd następującymi ulicami: ul. Starowiejską (droga powiatowa nr 1752K), ul. Szewską (droga powiatowa nr 1750K), lokalna obwodnica Andrychowa (droga gminna), ul. Stefana Batorego (droga wojewódzka nr 781) - w kierunku do Kęt (Bielska-Białej) na Wadowice (Kraków) ruch skierowany na objazd następującymi ulicami: ul. Żwirki i Wigury (droga powiatowa nr 1741K), ul. Bartosza Głowackiego ( droga gminna 470692K), ul. Beskidzka ( droga wojewódzka nr 781), ul. 1-go Maja (droga wojewódzka nr 781). Dla ruchu tranzytowego: - Samochody zostaną skierowane na trasę Kęty - Oświęcim (droga wojewódzka nr 948) a następnie Oświęcim - Zator (droga krajowa nr 44) i Zator - Wadowice (droga krajowa nr 28). W miejscowości Kęty i Wadowice trasa objazdu łączy się z drogą krajową nr 52 "Bielsko-Biała - Wadowice-Głogoczów".