System składa się z 34 punktów informacji turystycznej w 25 najważniejszych miejscowościach turystycznych regionu m.in. w Krakowie, Myślenicach, Tarnowie, Wadowicach, Oświęcimiu, Zakopanem, Rabce Zdroju, Nowym Sączu i Krynicy Zdroju. Oznakowanie zewnętrzne, wystrój i wyposażenie wszystkich punktów jest jednorodne, a pracownicy przeszli szkolenia z zakresu profesjonalnej obsługi. W każdym z punktów dostępne będą wydawnictwa w siedmiu wersjach językowych, promujące atrakcje turystyczne Małopolski. Turyści korzystając ze stanowisk komputerowych będą mogli wyszukać informacje np. o godzinach otwarcia muzeów, cenach biletów, noclegach, szlakach turystycznych i lokalnych atrakcjach. Małopolska turystyką stoi Małopolski System Informacji Turystycznej został stworzony w ostatnich dwóch latach. Marszałek województwa Marek Sowa podczas inauguracji systemu w punkcie zlokalizowanym u podnóża Wawelu mówił, że turystyka jest bardzo ważna w przyjętej przez sejmik strategii rozwoju województwa do roku 2020. - Dzisiaj turysta korzysta z oferty, która jest dobrze przygotowana i ogólnie dostępna. Dla nas istotne jest to, że do tego systemu włączyło się w sumie 25 partnerów - mówił Sowa. - Zwłaszcza dla południowej części Małopolski turystyka to jedno z głównych narzędzi rozwoju, sektor, który daje miejsca pracy - dodał. Sam Kraków nie wystarczy Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski powiedział, że według różnych badań, Kraków jest najlepiej rozpoznawalną marką w Polsce, ale "Kraków samodzielnie byłby tylko wyspą w Małopolsce". - Uważamy, że jest rzeczą niezbędną, aby promocję, w tym wypadku turystyczną, prowadzić wspólnie z województwem - mówił Majchrowski. W ramach projektu przy głównych atrakcjach turystycznych regionu stanęło 69 tablic informacyjnych. Przy drogach wojewódzkich i powiatowych zamontowano ponad 166 turystycznych znaków drogowych, a na parkingach przy drogach krajowych 18 tablic informacyjnych. Punkty informacji turystycznej zostały połączone systemem informatycznym służącym do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych. Dostali pieniądze z UE Małopolski System Informacji Turystycznej to projekt realizowany przez województwo małopolskie we współpracy z 25 gminami i powiatami. Jego wartość wynosi ponad 19 mln zł, z czego ponad 14 mln zł to unijne dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.