Na razie pierwsza reakcja resortu infrastruktury nie napawa optymizmem. Przedstawiciele Małopolski spotkali się z Cezarym Grabarczykiem. - Podczas rozmowy z ministrem Grabarczykiem usłyszeliśmy, że oczywiście wspiera naszą inicjatywę, natomiast to nie tylko od niego zależy. Odczuwamy, że jest to przerzucanie odpowiedzialności na brak pieniędzy czy na rząd - mówił po spotkaniu Krzysztof Bukański. W jego opinii wschodnia obwodnica Krakowa jest jednym z najważniejszych węzłów w Polsce. Eksperci oceniają, że natężenie ruchu w tym miejscu będzie jednym z najwyższych w kraju. Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień poinformował, że inwestycja ta jest na pierwszym miejscu, jeżeli tylko w budżecie pojawią się dodatkowe pieniądze. Wśród nowych inwestycji drogowych najważniejsze są autostrady - przyznał minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. - Na autostrady Polacy czekają już 20 lat - zaznaczył. Przypomniał, że drogi są budowane ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, który jest zasilany m.in. z obligacji emitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego i z kredytów z EBI. - I obligacje, i kredyty wiążą się z gwarancjami Skarbu Państwa. A to zwiększa polski dług publiczny. Rząd musi pilnować bezpieczeństwa finansów publicznych. Nie możemy wygenerować nadmiernego długu, bo wtedy wszystkie inwestycje stanęłyby pod znakiem zapytania - powiedział Grabarczyk. Czy będzie wschodnia obwodnica Krakowa? Włącz się do dyskusji na forum Każdy, kto chce przyłączyć się do walki o wschodnią obwodnicę miasta może podpisać petycję lub wysłać maila do ministerstwa infrastruktury. Akcja na Facebooku