Jak poinformowało w środę biuro prasowe Urzędu Miasta Krakowa projekt "Śladem europejskiej tożsamości Krakowa - szlak turystyczny po podziemiach Rynku Głównego" uzyskał 255 głosów. Tuż za nim znalazła się budowa pieszo-rowerowej Kładki o. Bernatka łączącej Kazimierz z Podgórzem (237 głosów) i rozbudowa węzła Ofiar Katynia (218 głosów). - Cieszę się, że doceniona została trasa w podziemiach Rynku. To kolejny dowód na to, że inwestycje w kulturę są przez społeczeństwo dostrzegane i że mogą być motorem rozwoju na wielu poziomach, także na poziomie ekonomicznym - powiedział dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, którego częścią jest podziemna trasa, Michał Niezabitowski.W konkursie prezentowanych było 30 inwestycji, w realizację których wkład unijny był największy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: zakup ekologicznego taboru autobusowego o zmniejszonej emisji zanieczyszczeń (212 głosów), budowa Centrum Kongresowego (207 głosów), zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej (w tym zakup nowych tramwajów, remont ul. Długiej i budowa nowej linii tramwajowej do Małego Płaszowa) (197 głosów), budowa ekologicznej spalarni odpadów (170 głosów), utworzenie Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (170 głosów), budowa linii tramwajowej na Kampus UJ (162 głosów) oraz budowa estakady w ciągu ulic: Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich (158 głosów).W głosowaniu na "Krakowskie Eurohity", które trwało od 15 kwietnia do środy wzięły udział 342 osoby oddając 3 314 głosów. Spośród uczestników konkursu wylosowanych zostanie trzech zwycięzców, którzy otrzymają nagrody i siedem osób, które dostaną wyróżnienia.Od 2004 r. w Krakowie zrealizowano korzystając z unijnego dofinansowania 149 przedsięwzięć, a Kraków pozyskał ze źródeł unijnych ponad 2,3 mld zł. Niektóre ze zrealizowanych projektów są prezentowane na wystawie fotograficznej, która w środę została otwarta na pl. Szczepańskim.