Jak poinformował Tomasz Bielecki z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych (który jest jednym z twórców projektu) z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu linia muzealna o numerze 0 miała kursować w tym roku specjalnie 16 września. Za zgodą krakowskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu postanowiono, iż nie ma sensu, aby była "luka" w jej kursowaniu. Podstawowa trasa tramwaju linii 0 - który kursuje w okresie letnim w niedziele i święta - prowadzi z Muzeum Inżynierii Miejskiej przez Stare Miasto do Cichego Kącika. Jednak wybrane kursy - po raz pierwszy w historii - zostały skierowane do Nowej Huty. - Na pewno było to słuszne posunięcie. Kursy te cieszą się dużym powodzeniem. Dobrym pomysłem było zrobienie przerwy koło Kopca Wandy. Turyści mogą wyjść z pojazdu, dokładnie obejrzeć legendarną mogiłę córki Kraka i z powrotem wsiąść do tramwaju - powiedział Bielecki. Nie chciał on jeszcze zdradzać niespodzianek, jakie czekają fanów komunikacji w stolicy Małopolski z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Poinformował jednak, że z okazji zakończenia wakacji, 2 września na wybranych kursach linii autobusowej nr 105 będzie kursować Jelcz 021 (przegubowy "ogórek"). 10 lat temu na trasie normalnie kursującej po Krakowie linii tramwajowej nr 2 jedna brygada w wakacje zaczęła być obsługiwana taborem zabytkowym. Miało to swoich gorących zwolenników, ale i przeciwników. W efekcie, po trzech latach trwania eksperymentu, podjęto decyzję o stworzeniu specjalnej linii 0. Projekt linii muzealnej został stworzony przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, krakowskie MPK oraz Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych.