Z bezpłatnej reklamy swojej firmy na stronie www.krakow.pl korzysta już 60 właścicieli, a do akcji przyłączają się następni. Bezpłatna reklama jest nagrodą za dostosowanie eksponowanych szyldów do estetyki zabytkowego centrum Krakowa. Akcja ma na celu zachęcenie i zmobilizowanie przedsiębiorców do większej dbałości o przestrzeń publiczną centrum Krakowa - miasta wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury - która jest często szpecona przez kolorowe szyldy i banery zawieszane na fasadach zabytkowych budynków. Brakuje jednocześnie odpowiednich narzędzi prawnych, które pozwoliłyby egzekwować od przedsiębiorców większą staranność przy ich doborze, a nade wszystko skłonić firmy do konsultowania projektu z Miastem. Stąd pomysł, aby firmy, których szyldy dostosowane są do estetyki zabytkowego centrum Krakowa, otrzymywały specjalny list z podziękowaniem, a ich dane reklamowane były na stronach Magicznego Krakowa. - Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na chronionym konserwatorsko obszarze miasta, którzy przez dostosowanie reklam do charakteru budynku przyczyniają się do podkreślenia rangi historycznej Krakowa, zasługują na uznanie - mówi Główny Plastyk Miasta Jacek Stokłosa. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Kraków.