Ekspozycja "Sztuka zgina życie" to prezentacja kilkunastu z kilkudziesięciu manifestacji artystycznych, jakie Jerzy Bereś pokazał w różnych miejscach Polski w latach 1968-2006. W Bunkrze Sztuki można zobaczyć fotografie, film wideo oraz rzeźby używane podczas tych manifestacji przez artystę, który posługiwał się własnym, najczęściej nagim ciałem i przedmiotami by odnieść się do spraw polityki, religii, sztuki i filozofii. - Chodziło o to, aby pokazać pewną powtarzalność tych manifestacji, które są pewnego rodzaju prywatnymi obrzędami rytualnymi, Za każdym razem widzimy, jakie pojawiają się podczas nich terminy, wartości, patetyczne słowa - mówiła kurator wystawy Maria Anna Potocka. Urodzony w 1930 r. Jerzy Bereś ukończył krakowską ASP, był uczniem Xawerego Dunikowskiego, od 1966 r. członkiem Grupy Krakowskiej. W Bunkrze Sztuki jest pokazywana dokumentacja takich jego akcji jak: "Transfiguracja III", "Przepowiednia II", "Ołtarz twarzy", "Msza romantyczna", "Manifestacja europejska". Druga z wystaw zorganizowanych w krakowskim "Bunkrze Sztuki" przybliża twórczość pochodzącej z Nowej Zelandii, mieszkającej na stałe w Wielkiej Brytanii Alexis Hunter. W Krakowie pokazywanych jest ponad 90 prac z lat 70. - głównie fotografie, ale także rysunki i filmy, w których porusza ona problemy bólu, przemocy, maskulinizacji społeczeństwa, czemu kobiety próbują stawiać czoła. Artystka odnosi się także do trudnych spraw takich jak prawo do aborcji. Alexis Hunter jest członkiem założycielem Women's Art Movement w Londynie. Obie ekspozycje będą otwarte do 19 sierpnia.