Zdaniem autorów, projekt powinien zachęcić uczniów do nauki przedmiotów matematyczno - przyrodniczych, a jednocześnie znacząco podnieść wyniki kształcenia. Interblok powstał na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i jest finansowany z funduszy unijnych. Za jego realizację i wdrażanie w szkołach odpowiada Samodzielne Koło Terenowe nr 64 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Krakowie. Program zakłada praktyczny sposób nauczania chemii, fizyki, matematyki, geografii i biologii. Zgłoszone gimnazja otrzymają gotowe scenariusze zajęć oraz dostęp do platformy internetowej, na której zarówno uczniowie, jak i nauczyciele będą mogli wymieniać się zdobytą wiedzą, doświadczeniem i komentarzami. W trakcie zajęć uczniowie będą nie tylko samodzielnie przeprowadzać eksperymenty, rozwiązywać zadania problemowe, ale także budować prototypy urządzeń, które pomogą zrozumieć prawa rządzące światem przyrody. Wśród najciekawszych doświadczeń jest m.in. przecinanie płomienia, budowanie gaśnicy McGyvera, konstruowanie rakiety czy akustycznego wzmacniacza. Ponadto gimnazjaliści będą mogli zaznajomić się z podstawami ekonomii i przedsiębiorczości, gdyż do każdego projektu zostaną sporządzone analizy opłacalności wykonywanego zadania. Taka forma nauki ma na celu pokazanie młodzieży, jak pracować w grupie, samodzielnie rozwiązywać problemy badawcze oraz postrzegać otaczający świat, a jednocześnie udowodnić, że nauczanie przedmiotów ścisłych nie musi być nudne. Zostały ostatnie wolne miejsca i na udział w projekcie ma szansę jeszcze kilka szkół - kończy "Dziennik Polski".