Jak poinformował dziennikarzy w czwartek marszałek województwa, Marek Nawara, motywem przewodnim tegorocznej kampanii jest internetowa akcja liczenia owczarków podhalańskich. Telewizyjne reklamy będą odsyłać do specjalnie stworzonej strony internetowej, gdzie każdy odwiedzający może kliknąć w obrazek psa tej rasy. Serwis kieruje też odwiedzających na stronę www.visit.malopolska.pl, która prezentuje turystyczną i kulturalną ofertę Małopolski. - Liczymy, że owczarek podhalański może być ikoną tegorocznej akcji, a w przyszłości stać się symbolem naszego regionu - powiedział Nawara. Telewizyjne spoty z owczarkiem pojawią się w kanałach telewizji TVN oraz w internecie. Odbędą się też uliczne akcje promocyjne w Warszawie, Krakowie i województwie śląskim. Koszt kampanii wynosi ponad 400 tys. zł. Jest to już czwarta zimowa kampania promocyjna województwa małopolskiego. Oprócz tego region przeprowadził też kampanie letnie. Według szacunków, na terenie Małopolski jest ponad 80 miejscowości posiadających infrastrukturę do uprawiania narciarstwa. Znajduje się tam ponad 250 tras zjazdowych, a sezon trwa od listopada do maja (najdłużej na nartach można jeździć na Kasprowym Wierchu).