Na pewno ucieszy mieszkańców bloków i domów w pobliżu trasy fakt, że planowana inwestycja zakłada ustawienie ekranów akustycznych. Jednak niektóre proponowane rozwiązania budzą pewne obawy. Poszczególne warianty zakładają spore zmiany w organizacji ruchu. Pierwszy z wariantów przewiduje, że na skrzyżowaniu trasy z ulicami Kruszcową i Długą będzie ustawiona sygnalizacja świetlna, ale zostanie zamknięty wlot z trasy w ul. Sławkowską, co budzi pewne uwagi. W drugim wariancie zjazd w ul. Sławkowską ma być zachowany, ale przy przeprojektowaniu skrzyżowania polegającym na budowie zjazdu prawie pod kątem prostym z drogą 94. Podobnie w pierwszym wariancie planuje się pozostawienie wlotu z drogi 94 w ulice Wiejską i Słowackiego, gdzie rozważa się budowę sygnalizacji świetlnej. Z kolei w drugim wariancie planuje się zamknięcie skrzyżowania z tymi ulicami. Ten wariant przewiduje budowę skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z ulicami Kardynała Wyszyńskiego i Polną, która ma być przedłużona aż do trasy 94. Od tego skrzyżowania, aż do ulicy Słowackiego miałaby zostać wybudowana droga serwisowa, która przejęłaby ruch lokalny na os. Skalska, czy do MOK. Ta koncepcja zakłada wybudowanie nowego, wygodniejszego dojazdu do hali MOSiR poprowadzonego od istniejącego zjazdu do hipermarketu. Aby je połączyć trzeba wybudować 20 m długości odcinek drogi. Koncepcje GDDKiA zakładają także przeniesienie przystanku komunikacji miejskiej przy "Statoilu" kilkaset metrów dalej w stronę cmentarza. Nowy przystanek miałby stanąć w pobliżu stacji "Orlen". Plany zakładają także budowę kładki dla pieszych nad trasą 94 w miejscu obecnie istniejącego bardzo niebezpiecznego przejścia dla pieszych z ul. Cegielnianej do ul. Szkolnej. Na 12 października planowane jest spotkanie władz Olkusza z przedstawicielami krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego będą omawiane szczegółowo obydwie przedstawione koncepcje. - Projekt techniczny będzie gotowy w styczniu przyszłego roku. W marcu wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji drogowej i mam nadzieję, że będziemy ją mieli w maju przyszłego roku - wylicza Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu, który ma wyłonić wykonawcę tej inwestycji. Same prace mają zostać zrealizowane w 2011 roku. Jak wykazał prowadzony w 2005 roku generalny pomiar ruchu, prowadzącą przez Olkusz drogą krajową 94, przejeżdża 25 tys. 156 pojazdów na dobę, czyli o 60 proc. więcej, niż podczas poprzednich badań w 2000 roku. W całej Małopolsce tylko na dwóch punktach pomiarowych był większy ruch niż w Olkuszu. SYP