Najważniejsza inwestycja komunikacyjna w mieście może przysporzyć wszystkim zmotoryzowanym wielu kłopotów - i to już wkrótce. Co prawda, prace remontowe na skrzyżowaniu mają się rozpocząć w przyszłym tygodniu, jednak utrudnienia w ruchu mogą pojawić się znacznie wcześniej. Pierwsze prace i zmiany już 15 marca 15 marca wykonawca robót rozpocznie budowę drogi tymczasowej - na wysokości Motelu Krak - która przejmie ruch po wyłączeniu z ruchu północnej jezdni ul Radzikowskiego, co nastąpi 22 marca. Tego dnia rozpoczną się prace związane z pierwszym etapem robót, które potrwają do 22 maja. W tym czasie utrzymana zostanie przejezdność ronda, stąd objazdy wprowadzone zostaną przed drugim etapem prac - informuje Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Podczas realizacji I etapu robót zapewniona zostanie możliwość przejazdu dwoma pasami ruchu - na linii Conrada - Radzikowskiego oraz jednym na linii Armii Krajowej - Jasnogórska (po obecnych i tymczasowych jezdniach). Przebudowa oznacza zmiany: Będą drogi tymczasowe Firma, która zajmie się realizacją projektu, musi w pierwszej kolejności wykonać tymczasową drogę od strony ulicy Radzikowskiego. A to oznacza zmiany. Nitka, którą obecnie jedziemy z ronda w stronę autostrady zostanie zamknięta, a ruch zostanie z niej przeniesiony na drugą - którą obecnie dojeżdża się do ronda. Dla wszystkich podróżujących od tamtej strony ma zostać jednak wytyczona droga tymczasowa, która ma powstać blisko motelu "Krak" - informuje "Dziennik Polski". W efekcie ruch dwoma pasami ruchu i we wszystkich kierunkach ma zostać utrzymany. Zacznie więcej utrudnień czekać będzie kierowców na ulicy Armii Krajowej,, gdzie wyłączone zostaną z ruchu zewnętrzne pasy przed rondem. Do dyspozycji zmotoryzowanych pozostanie tylko jeden pas ruch - w każdym kierunku. Zmiany nie ominą także ulicy Jasnogórskiej, a konkretnie jej odcinka za rondem w stronę Olkusza - tutaj ruch również ograniczy się do jednego pasa ruchu. Umowa z wykonawcą inwestycji została już podpisana. W wyniku międzynarodowego przetargu została nim lokalna firma Radko, współpracująca z firmą Punj Lloyd Ltd. z Indii. Za budowę trzypoziomowego węzła zaproponowała ona najniższą cenę, wynoszącą 121 mln zł. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) chciałby, by jeszcze w tym roku został uruchomiony podziemny tunel w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie. Rondo to brama do miasta: Kraków stanie w korku Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum CZYTAJ WIĘCEJ: GIGANTYCZNE KORKI W KRAKOWIE RONDO OFIAR KATYNIA DO PRZEBUDOWY RONDO - PROBLEM NA OKRĄGŁO KRAKÓW: KIEROWCÓW CZEKA KOMUNIKACYJNY HORROR KTO PRZEBUDUJE RONDO OFIAR KATYNIA? KIEROWCO, TERAZ TUTAJ UTKNIESZ KRAKÓW: TAKICH KORKÓW JESZCZE NIE BYŁO