- Ta kampania skierowana jest zarówno do turystów, jak i do biznesmenów - mówi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki. Widzowie obejrzą spot o parze angielskich biznesmenów, którzy przyjechali do Krakowa na konferencję, i tak im się spodobało, że nie mają ochoty stąd wyjeżdżać. - Mają chytry plan, co zrobić, aby w Krakowie zostać - zdradza Katarzyna Gądek, dyrektor Biura Marketingu Turystycznego Miasta. W reklamówce pokazany został m.in. plac Mariacki, gdzie na fortepianie gra Leszek Możdżer, widać też m.in. dorożki na Rynku Głównym. W CNN będzie ją można obejrzeć podczas specjalnego programu The New Poland, który zostanie wyemitowany od 1 do 7 czerwca. Jego tematem będzie 20. rocznica pierwszych wolnych wyborów 4 czerwca. Na program złożą się relacje na żywo z Polski i reportaże przygotowane przez korespondentów CNN, w których zostaną pokazane zmiany, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku. Punktem kulminacyjnym programu będzie film dokumentalny pt. "Autumn of Change". Programowi będzie towarzyszyć kampania reklamowa, którą wykupiło w CNN Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Te pięć instytucji będzie wspólnie reklamować się na antenie CNN oraz na stronie internetowej tej stacji. Oprócz tego czas reklamowy wykupiło pięć miast: Warszawa, Kraków, Łódź, Gdańsk i Poznań. Kraków zapłacił za kampanię reklamową ok. 700 tys. zł. - Za te pieniądze mamy wykupiony nie tylko czas reklamowy, ale także produkcję spotu, którą zajęło się CNN. To oni wymyślili koncepcję i zrealizowali film - mówi Grażyna Leja. Spoty będą pokazywane w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, obejrzy je prawie 150 mln rodzin. Oprócz tego będzie prowadzona kampania reklamowa w internecie na stronach CNN (CNN.com/ international, CNN.com i CNNmoney.com), na których przez 18 tygodni prezentowane mają być reklamy na wideo oraz w formie banerów. Warszawa będzie się reklamować w Europie Zachodniej i Wschodniej, a Kraków dodatkowo jeszcze w Stanach Zjednoczonych. W czerwcu Kraków będzie się reklamował w CNN już po raz drugi. Pierwszy raz wykupił czas antenowy tej stacji w zimie tego roku, kiedy film o Krakowie można było oglądać przez miesiąc. - Kolejną kampanię reklamową w CNN zaplanowaliśmy na wrzesień. Będziemy pokazywać znów spot o parze Anglików, którzy przylecieli do Krakowa - mówi Grażyna Leja. CNN International jest liderem wśród kanałów informacyjnych najczęściej oglądanych przez zamożne grupy odbiorców w Europie. AM amaj@dziennik.krakow.pl