Projekt artystyczny Rafała Piekarza to wielowymiarowa analiza medium oraz pojęć takich jak abstrakcja, czas czy przekaz. Inspiracją dla niej jest obraz kontrolny telewizora. Artysta jako punkt wyjścia rozważań obrał klasyczny obraz firmy Philips opatrzony numerem PM5544 (klasyczny obraz kontrolny emitowany przez lata w polskiej telewizji publicznej). Działania wokół tego tematu rozpoczął już w grudniu 2008 roku i kontynuował niemal do dnia otwarcia wystawy. Akcja trwała 20 miesięcy, przez 8 godzin dziennie, 7 dni w tygodniu. W tym czasie artysta, wykluczony prawie zupełnie z innych działań w zakresie sztuki, produkował monumentalny haft złożony z 48 modułów o łącznej powierzchni bliskiej 12 m2. Przetransponował na płótno wizerunek obrazu kontrolnego, posługując się prostą techniką - haftem krzyżykowym. Mulinowy krzyżyk w koncepcji Piekarza odpowiada jednemu pikselowi w wizerunku interpretowanym przez monitor komputera. Zarysowany w ten sposób proces kreacji podejmuje multum narracji współczesnej kultury, których hierarchia w toku żmudnej pracy, bliskiej działaniom rzemieślnika, została nieco zamazana. Na pierwszy rzut oka wydaje się właściwym uwypuklenie potrzeby łączenia dwóch odmiennych kodów - tego wynikłego z ikonosfery mass mediów, który przejawił się w doborze inspiracji, oraz tradycyjnej techniki rękodzielniczej bliskiej ludowemu etosowi. Jako koniunkcję tych dwóch sfer można czytać również dwuznaczny tytuł wystawy i projektu - Sieci nadawcze. Artysta poniekąd igra też z determinizmem łączącym płeć artysty/rzemieślnika z przypisaną mu czynnością. Warto podobnie wyróżnić inspiracje wywodzące się od malewiczowskiej teorii sztuki abstrakcyjnej. Obraz kontrolny, podobnie jak Czarny kwadrat na białym tle może być poczytywany jako brak. Wszelkie refleksje, które pojawiły się w toku działań i immanentnie związały się z projektem, określone są przez upływ czasu. Nudna i powtarzająca się czynność, która wymusza precyzję, podobnie jak mantra wprowadza artystę w permanentny stan bliski hipnozie. Jest on bodźcem do wglądu wewnątrz, do reminiscencji lub też zawiesza osąd rzeczywistości. Rafał Piekarz - (1978) artysta multimedialny. Od 2006 roku tworzy cykl 0,11, nawiązujący do prac z ostatniej piotrogrodzkiej wystawy futurystycznej z 1915. Z upodobaniem łączy swoją sztukę z wątkami parapsychologicznymi (fotografie Rozpoznanie F20.0, obiekty Beuyspsychotherapie, instalacja Pozycjonowanie). Studiował filozofię na Uniwersytecie Jagiellońskim, fotografię w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, oraz grafikę i malarstwo w krakowskiej ASP. Jest laureatem Stypendium Matejkowskiego (2009) oraz Złotego Medalu polskiej sekcji Fédération Internationale de l'Art Photographique (2007). Wernisaż wystawy odbędzie się 30 lipca o godz. 19. Ekspozycję zobaczyć można do 4 września 2010 roku.