Jak poinformował organizujący przegląd Tadeusz Płatek, filmy powstały w latach neorealizmu w kinie hinduskim, który trwał w Indiach w latach 50. i wzorowany był na neorealizmie europejskim. Twórcy produkcji neorealistycznych pokazywali konflikty społeczne i problemy zwykłych ludzi. - Te trzy filmy najpełniej reprezentują tamten najwspanialszy okres hinduskiej kinematografii. Są też najbardziej przystępne dla widza europejskiego. Mogą one stanowić zachętę do zainteresowania się innymi filmami z tego okresu - wyjaśnił Płatek. "Bootpolish" w reż. Prakasha Arory widzowie obejrzą w czwartek. Film pokazuje historię osieroconego rodzeństwa, które wychowuje surowa ciotka - skrzywdzona w przeszłości przez rodziców dzieci, chce się na nich zemścić i przyucza podopiecznych do żebractwa. Dzięki staremu handlarzowi alkoholu dzieci przestają żebrać i zostają pucybutami. Pracując przeżywają wiele przygód. Film był nominowany do Złotej Palmy na Festiwalu w Cannes w 1955 r., a Baby Naaz, grająca rolę Belu, została wówczas uznana za najlepszą odtwórczynię dziecięcej roli w indyjskich filmach. Prezentacja "Ab Dilli dur nachin" w reż. Amara Kumara odbędzie się 15 lutego. To historia 10-letnigo chłopca, który po stracie matki i po niesłusznym oskarżeniu ojca o morderstwo, wędruje do dalekiego Delhi, aby po spotkaniu z ówczesnym premierem J. Nehru uratować ojca. Film zawiera sceny musicalowe, które w ówczesnych Indiach były hitami, dziś również są popularne w tym kraju. "Do Phool" w reż. Abdula Rashida Kardara jest adaptacją znanej powieści "Heidi" autorstwa szwajcarskiej pisarki Joanny Spyri. W filmie zagrała znana z "Bootpolish" Baby Naaz.