Przebudowa ronda Ofiar Katynia, którą wyceniono na 121 mln zł, jest jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w mieście. Najważniejsza inwestycja okaże się strzałem w dziesiątkę? W czwartek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podpisał umowę z wykonawcą inwestycji, którym w wyniku międzynarodowego przetargu została lokalna firma Radko, współpracująca z firmą Punj Lloyd Ltd. z Indii. Za budowę trzypoziomowego węzła zaproponowała ona najniższą cenę, wynoszącą 121 mln zł. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) chciałby, by jeszcze w tym roku został uruchomiony podziemny tunel w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie. Rondo to brama do miasta: Kraków stanie w korku Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum CZYTAJ WIĘCEJ: GIGANTYCZNE KORKI W KRAKOWIE RONDO OFIAR KATYNIA DO PRZEBUDOWY RONDO - PROBLEM NA OKRĄGŁO KRAKÓW: KIEROWCÓW CZEKA KOMUNIKACYJNY HORROR KTO PRZEBUDUJE RONDO OFIAR KATYNIA? KIEROWCO, TERAZ TUTAJ UTKNIESZ KRAKÓW: TAKICH KORKÓW JESZCZE NIE BYŁO