Jako pierwsze na trasie kolejowej pod Tatry pojawią się pociągi regionalne. Pociągi intercity zaczną kursować do Zakopanego od czwartku. Jak przypomniał Siemienic, pociągi nie kursowały do i z Zakopanego od 9 marca. Powodem były prace przy budowie zbiornika wodnego, przez który przebiega kilkukilometrowy odcinek linii kolejowej. Dotychczasowy przebieg torów ma znaleźć się pod wodą, a nowa trasa będzie poprowadzona na moście kolejowym. Kursy pociągów do Zakopanego zostaną ponownie zawieszone we wrześniu i ponownie wznowione pod koniec roku. W grudniu ub. r. zakończyła się budowa pierwszego z dwóch mostów kolejowych przy zbiorniku wodnym Świnna Poręba, na których poprowadzony zostanie nowy kolejowy szlak z Krakowa do Zakopanego. Most ma 234 m długości i 27 m wysokości. W tym roku ma zostać ukończony drugi most kolejowy, który przebiegnie nad rzeką Skawą w Zembrzycach koło Suchej Beskidzkiej; jest większy od pierwszego - liczy prawie 400 m. i będzie to największy tego typu obiekt w Małopolsce. Zbiornik wodny na rzece Skawie, która jest dopływem Wisły, jest w budowie od 1986 roku. Zbiornik ma zostać oddany do użytku w 2015 r. Pierwotnie zapora miała być gotowa w 2013 r. jednak zmiana terminu była spowodowana opóźnieniami prac kolejowych na tym terenie.