Niczego jeszcze nie wygrałeś, ale już dostajesz sms-a z gratulacjami - kuszenie atrakcyjnymi nagrodami wywołuje wrażenie, że zwycięstwo jest bardzo blisko. Często udział w jednym konkursie powoduje prawdziwą lawinę sms-ów, przypominających o kolejnych losowaniach nawet, jeśli nie chcemy brać w nich udziału. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów regularnie wpływają skargi na niektóre firmy organizujące loterie audiotekstowe. - Konsumenci skarżą się m.in. na nieudostępnianie regulaminu uczestnictwa, sms-y wprost sugerujące wygraną, która rzekomo jest uzależniona od wysłania sms-a, wywoływanie wrażenia, że wygranie nagrody jest przez konkretnego abonenta wysoce prawdopodobne, bądź też, że nagroda została wygrana i należy ją odebrać - powiedziała gazecie Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK. Urząd prowadzi obecnie sześć postępowań w sprawie sms-owych konkursów.