Do Krakowa przybywa około 8 mln turystów rocznie. Do tej pory stworzono 10 Punktów InfoKraków, które mają pomóc im w poruszaniu się po mieście. Jednak bardzo często zdarza się, że trafiają tam turyści, którzy zgubili dokumenty, zostali napadnięci itp. Pracownicy musieli odsyłać ich na komisariat policji. Od teraz, pomoc w takich sytuacjach będą mogli udzielać funkcjonariusze policji oraz wolontariusze pracujący w Policyjnym Punkcie Obsługi Turystów, który powstał w CORT na ul. Powiśle 11. Pracownicy zostaną przeszkoleni przez policję tak, by móc rozwiązywać najczęściej spotykane kwestie, z którymi zwracają się turyści do służb porządkowych, a dzięki biegłej znajomości języków obcych mają zapewnić najwyższy komfort obsługi. Dzięki temu osoby odwiedzające Kraków będą mogły załatwić wszelkie sprawy kompleksowo w jednym miejscu. Zastępca Prezydenta ds. Kultury i Promocji Miasta Krakowa Magdalena Sroka zapytana kim będą wolontariusze, odpowiedziała, że będą to absolwenci krakowskich uczelni wyższych z biegłą znajomością języków obcych, odpowiednim przeszkoleniem policyjnym, którzy spełniają wysokie wymagania policji. Punkt ma być otwarty codziennie w godzinach od 10:00 do 20:00. Kosztami projektu dzielą między siebie Policja i Krakowskie Biuro Festiwalowe (mające pod opieką obecnie sieć punktów InfoKraków). Projekt ma potrwać do końca października 2011 roku. Punkty o podobnych kompetencjach już funkcjonują w Europie oraz w USA i cieszą bardzo dobrą renomą wśród turystów. Miejmy nadzieję, że podobny los czeka te placówki w Krakowie, co powinno w przyszłości przyciągnąć do Krakowa jeszcze więcej osób. Łukasz Krawczyk