Przesunięcie terminu rozpoczęcia przebudowy podyktowane jest koniecznością zmiany technologii wykonania jezdni tymczasowej. Mimo że budowa dodatkowego pasa jezdni przy ulicy Radzikowskiego już się rozpoczęła, to grunt, na którym powstaje, okazał się bardziej grząski niż wcześniej przewidywano. Dlatego pierwszy etap prac zajmie więcej czasu niż planowano, a drugi ulegnie przesunięciu. Co opóźnienie oznacza dla kierowców? Jedynie to, że utrudnienia w ruchu, a co za tym idzie zdecydowanie większe korki, pojawią się trzy dni później - nie w poniedziałek a w czwartek. I etap prac - pierwsze i znaczące zmiany w ruchu Podczas realizacji I etapu robót zapewniona zostanie możliwość przejazdu dwoma pasami ruchu - na linii Conrada - Radzikowskiego oraz jednym na linii Armii Krajowej - Jasnogórska (po obecnych i tymczasowych jezdniach). Zatem ruch będzie odbywał się następująco: - na ciągu ulic Radzikowskiego - Conrada dla ruchu kołowego będą dostępne po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. - na ul. Conrada wyłączony zostanie pas do skrętu w prawo w ul. Jasnogórską (skręt w prawo będzie się odbywał z pasa do ruchu na wprost), - wjazd na rondo od ul. Jasnogórskiej będzie odbywał się dwoma pasami, - wyjazd z ronda na ul. Jasnogórską na dwa pasy ruchu następnie zwężenie do jednego pasa i za zakresem prac ponownie do dwóch pasów ruchu, - dla ruchu kołowego na ul. Armii Krajowej na odcinku od ronda o wiaduktu kolejowego będzie do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku, z rozszerzeniem do dwóch pasów przed wjazdem na rondo. Ruch będzie utrudniony - lepiej wybrać trasę alternatywną Prace budowlane skutecznie utrudnią ruch drogowy w północno-zachodniej części miasta. Proponujemy alternatywne trasy, by ominąć skrzyżowanie. Jadąc od strony Krzeszowic i Zabierzowa warto kierować się na Balice. Pierwszy wariant zakłada przejazd przez Szczyglice i wjazd do miasta ul. Balicką. To najlepsze rozwiązanie dla osób kierujących się w północne rejony miasta. Osoby, które chcą do jechać do centrum Krakowa mogą wybrać wariant wjazdu do miasta ul. Olszaniecką i Królowej Jadwigi. Trzeci wariant jest odpowiedni dla osób jadących w stronę Śródmieścia i Podgórza. Warto pojechać obwodnicą (kierunek Chyżne/Rzeszów) i wjechać do miasta na wysokości ul. Księcia Józefa. Osoby jadące tranzytem z zachodu w kierunku Sandomierza (droga 79) powinny skorzystać z obwodnicy (kierunek Rzeszów), następnie jechać do końca autostrady A4 w Szarowie/Targowisku, a następnie skierować się na Niepołomice. Jadący od Olkusza mogą wybrać zjazd na Trzebinię, a następnie na drogę wojewódzką 79 w kierunku Zabierzowa (ewentualnie wjazd na autostradę w Trzebini w kierunku Krakowa). Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT) chciałby, by jeszcze w tym roku został uruchomiony podziemny tunel w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej. Cała inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku. Rondo będzie miało przepustowość 18 tys. samochodów na godzinę, czyli trzy razy więcej niż obecnie. Remontują strategiczne rondo, Kraków stanie w korku Rondo Ofiar Katynia to "brama wjazdowa" do Krakowa od strony autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Tędy też przebiegają drogi krajowe nr 7 i 79. Rondo Ofiar Katynia jest też elementem trzeciej obwodnicy Krakowa. Władze miasta przyznają, że prace drogowe w znaczący sposób utrudnią ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Wykonawca inwestycji został zobowiązany do przedstawienia projektu zastępczej organizacji ruchu. Zarządca dróg nie widzi możliwości całkowitego zamknięcia ronda na czas remontu. Po przebudowie ronda na kierunku wschód-zachód, w ciągu dróg krajowych 7 i 79, powstanie prawie 400-metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie. Na kierunku północ-południe, w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, powstanie tunel drogowy. W ramach inwestycji wytyczone zostaną ścieżki rowerowe, przebudowane chodniki, wymienione instalacje podziemne i zamontowane ekrany akustyczne. Koniec końców lepiej od razu uzbroić się w cierpliwość - utrudnienia mogą potrwać nawet do wiosny 2011 roku. Mimo, że inwestor zapowiada rekordowe tempo prac. A Ty gdzie stoisz w korku? Podyskutuj o tym na forum CZYTAJ WIĘCEJ: RUSZA PRZEBUDOWA OFIAR KATYNIA ZACZYNA SIĘ PRZEBUDOWA RONDA OFIAR KATYNIA GIGANTYCZNE KORKI W KRAKOWIE RONDO OFIAR KATYNIA DO PRZEBUDOWY RONDO - PROBLEM NA OKRĄGŁO KRAKÓW: KIEROWCÓW CZEKA KOMUNIKACYJNY HORROR KTO PRZEBUDUJE RONDO OFIAR KATYNIA? KIEROWCO, TERAZ TUTAJ UTKNIESZ KRAKÓW: TAKICH KORKÓW JESZCZE NIE BYŁO